کد خبر: ۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
مراسم بزرگداشت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی، مانند سال‌های قبل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.
ناطقان :روز سه‌شنبه برگزاری مراسم 13 آبان و بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی در تهران، بازتاب گسترده‌ای رسانه‌های جهان داشت.

اغلب این رسانه‌ها بر تداوم شعار «مرگ بر آمریکا» تمرکز کرده و نوشته‌اند با وجود در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، این مراسم مانند سال‌های گذشته با حضور مردم برگزار شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با این موضوع، نوشت روز سه‌شنبه «تجمع ضدآمریکایی بزرگی» در ایران برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند.

این خبرگزاری همچنین به گوشه‌هایی از سخنرانی روز سه‌شنبه در مراسم تهران پرداخته و نوشته است که در این مراسم شماری از حاضران پرچم‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس را به آتش کشیدند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز هم در گزارش خود از این مراسم، شعار «مرگ بر آمریکا» را «شعاری آشنا» توصیف کرده و نوشته است که «هزاران نفر» روز سه‌شنبه برای گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا، گردهم آمدند.

این روزنامه با اشاره به دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای، نوشته است که روابط دیپلمات طرفین هنوز عادی نشده است.

نویسنده این مطلب به مصادف شدن سیزده آبان امسال با عاشورا نیز اشاره کرده و نوشته است که در این تجمع، پوسترهایی وجود داشت که در آن «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به شکل شمر به تصویر درآمده بود.

رادیو آزاد اروپا هم مطلبی را به تجمع روز سه‌شنبه اختصاص داده و نوشته است که شرکت‌کنندگان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. این پایگاه با اشاره به سخنرانی صورت گرفته در این تجمع، نوشته است که در این راهپیمایی آمریکا با دشمنان امام حسین (ع) مقایسه شد. رادیو آزاد اروپا اشاره کرده است که تجمعات مشابهی در دیگر شهرهای ایران صورت گرفت.

خبرگزاری «شینهوا» در گزارش خود از این مراسم، نوشته است: «تظاهرات‌کنندگان حاضر در برابر سفارت سابق ایالات متحده در مرکز تهران، که حالا به «لانه جاسوسی» موسوم شده، پرچم‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی علیه ایالات متحده و اسرائیل به همراه داشتند.

شبکه سی‌ان‌ان هم در چند بخش خبری، در گزارشی طولانی و مبسوط به مسئله اشغال سفارت آمریکا پرداخت و با گروگان‌های این حادثه گفت‌وگو کرد و تلاش کرد تا روایت حادثه را به نحوی که می‌خواهد، شرح دهد.

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» با اشاره به برگزاری مراسم در روز سه‌شنبه، نوشته است که «گزارش شده ده‌ها هزار نفر از ایرانی‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند و با به آتش کشیدن پرچم و شعار "مرگ بر آمریکا"، سقوط سفارت ایالات متحده را جشن گرفته‌اند.»

خبرگزاری فرانسه هم با انتشار ویدئویی از تجمع سیزده آبان، نوشته است که در این روز هزاران نفر برای بزرگداشت تسخیر سفارت آمریکا و همچنین مراسم عاشورا، به خیابان‌ها آمدند. این خبرگزاری همچنین به اشاره به شعارهای سر داده شده در این مراسم، نوشته است که آشتی با ایران، دور از دسترس به نظر می‌رسد.

«استار تریبیون»، «هاآرتص»، «سی‌بی‌اس»، «هرالد بوستون»، «واشنگتن‌تایمز» و «بیزینس اینسایدر»، «آتلانتیک»، «رادیو ملی آمریکا» از جمله دیگر رسانه‌هایی بودند که به انتشار خبر مراسم روز سه‌شنبه پرداختند.

منبع: مشرق
برچسب ها: رسانه جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین