کد خبر: ۸۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
نشریه ایندیپندنت در گزارشی نوشت که در سفر هفته آینده رئیس جمهور آمریکا به عربستان، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی به دنبال متقاعد کردن ترامپ برای حمایت بیشتر از عربستان در برابر ایران خواهد بود.
ناطقان: نشریه ایندیپندنت در گزارشی نوشت که در سفر هفته آینده دونالد ترامپ به عربستان،محمد بن سلمان به دنبال متقاعد کردن ترامپ برای حمایت بیشتر از عربستان در برابر ایران خواهد بود.

ایندیپندنت افزود: بسیاری از مردم ترامپ را به عنوان خطرناک‌ترین انسان بر روی زمین عنوان می‌کنند اما وی هفته آینده به عربستان سفر خواهد کرد و در این سفر با یکی دیگر از خطرناک‌ترین افراد روی زمین دیدار خواهد کرد.

این نشریه انگلیسی نوشت: «محمد بن سلمان» 31 ساله، جانشین ولیعهد عربستان است و به دلیل کهولت سن ملک سلمان با 81 سال سن و ناتوانی وی در اداره امور کشور، در حال حاضر اداره کننده  اصلی عربستان محسوب می‎شود.

محمد بن سلمان در طول 2.5 سال گذشته به پرخاشگری، خشونت و قضاوت ضعیف، در عربستان شهرت یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: محمد بن سلمان دخالت عربستان در جنگ سوریه را تشدید کرده و در کشور یمن آغازگر جنگی است که هنوز ادامه داشته و 17 میلیون نفر از جمعیت این کشور را در آستانه قحطی قرار داده است.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: ترامپ و محمد بن سلمان هر دو به یک اندازه بی‌دقت و در قبال پیامد اقدامات خود بی‌توجه هستند و  با ترکیب شکست‌های این دو نفر و تهدیدات ناشی از اقدامات آنها می‌توان منطقه را در بی‌ثبات‌ترین شکل آن تصور کرد.

محمد بن سلمان سمت وزیر دفاع عربستان را نیز در اختیار دارد و کمتر از یک سال پس از پادشاهی ملک سلمان در سال 2015، سرویس اطلاعاتی آلمان ضمن انتقاد شدید از عربستان و به خصوص محمد بن سلمان هشدار داد که عربستان سیاست مداخله جویانه‌ای را اتخاذ کرده است.

ایندیپندنت در ادامه ضمن اشاره به ادعاهای ضد ایرانی جانشین ولیعهد عربستان که در مصاحبه با شبکه العربیه گفته بود که ما نمی‌گذاریم جنگ به داخل عربستان کشیده شود و ایران به دنبال تسلط بر جهان اسلام است، نوشت: این ادعای ضد ایرانی محمد بن سلمان می‌تواند به تنش‌های فرقه‌ای در منطقه منجر شود.

وزیر دفاع کشورمان در واکنش به این ادعاهای ضد ایرانی محمد بن سلمان هشدار داد: اگر جهالتی از سوی عربستان صورت گیرد ما به جز مکه و مدینه تمام عربستان را امن نخواهیم گذاشت.

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به بحران یمن نوشته شده است: دولت «باراک اوباما» نیز تا آخرین روز از حملات عربستان در یمن حمایت کرد و ائتلاف عربستان نیز از ماه مارس سال 2015 وارد جنگ یمن شده و درد و رنج و وحشت را برای 27 میلیون جمعیت این کشور به ارمغان آورده است.

ایندیپندنت نوشت: با ورود ائتلاف عربستان به یمن بنا به اعلام سازمان ملل در حال حاضر 17 میلیون نفر از مردم این کشور با بحران غذا مواجه هستند و حدود 500 هزار کودک زیر 5 سال در این کشور از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

در بخش دیگری از این گزارش نوشته شده است که ترامپ پیش از این افزایش حمایت از سعودی در جنگ یمن را تأیید کرده  و در سفر به عربستان، جانشین ولیعهد نخست به دنبال جلب حمایت ترامپ، برای مواجهه با ایران خواهد بود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین