کد خبر: ۸۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید اظهار کرد:پس از برجام بیش از 20 واحد سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت افتتاح شده است.در حال حاضر با سرمایه گذاری 100 درصدی ایتالیایی ها راه اندازی کارخانه تولید ماشین آلات مرتبط با صنعت فولاد در اشتهارد محقق شده است.
ناطقان:مهندس محمد رضا نعمت زاده امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به حرکت دولت درمسیر دستیابی به اهداف کمی و کیفی سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جاری افزود:تمام تجارب مثبت نظام در رابطه با اقتصاد در سیاست های اقتصاد مقاومتی گنجانده شده و برای دستیابی به اقتصاد پویا باید این سیاست ها عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای جنگ اقتصادی نیست اظهار کرد:منظور از اقتصاد مقاومنی توانمند سازی کشور با رویکردهای درون زایی،برون نگری،مردمی بودن ،دانش بنیان شدن و عدالت گستری است.
مهندس نعمت زاده از آلمان و ژاپن به عنوان دو نمونه اقتصاد مقاومتی یادکرد و افزود:باید از این کشورها الگوبرداری کنیم و با استفاده صحیح از منابع محدود مالی به اهداف اصلی که اشتغال،تولید و صادرات است دست یابیم.
جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی تاکید کرد:کسانی که می گویند دولت کاری نکرده آمارهای واقعی توسعه صنعتی را ببینند تنها در استان مرکزی 44مورد پروانه تحقیق و توسعه صادر شده که نشان از کار و تلاش است.
مهندس نعمت زاده یادآور شد:در استان مرکزی و تهران در حالی که استان های صنعتی به شمار می روند از نظر کشاورزی دارای مقام برتر هستند.استان تهران مقام اول کشاورزی را به دست آورد و استان مرکزی در بین 10 استان برتر کشور قرار دارد.این مساله نشان می دهد برخلاف تبلیغاتی که می شود صنعت ویرانگر بخش کشاورزی نیست و این دو مکمل هم هستند.
وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد:در سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برای حل مشکلاتشان سه برابر سهیمه بود و در این راستا 7400 شغل در واحدهای تولیدی احیا شده  تثبیت و بیش از 600 شغا جدید نیز ایجاد شد.
مهندس نعمت زاده ادامه داد: تنها در استان مرکزی طی سال گذشته 127 معرفی نامه برای استفاده از تسهیلات یوزانس برای واحدهای تولیدی به ارزش 122 میلیون دلار صادر شد که نشان از کار و تلاش فراوان برای رونق واحدهای تولیدی دارد.
مقام ارشد صنعت و معدن و تجارت کشور با اشاره به ادعای برخی که می گویند صنعت کشور خوابیده است تصریح کرد:بر اساس اعلام مسوولان برق کشور رشد مصرف برق صنعتی کشور در سال گذشته 7 درصد بوده است و این نشان می دهد تولید در کشور بیش از گذشته وجود دارد.اما عده ای نمی خواهند تلاش های دولت را ببینند و گویا با خودشان دشمنی دارند.
مهندس نعمت زاده با اشاره به اینکه در ابتدای دولت نگران تامین مایحتاج عمومی مردم بودیم افزود:امروز به برکت تلاش های دولت یازدهم همه انبارها از کالاها و مایحتاج اساسی پر است.
وی ادامه داد:قرار نیست از فرد خاصی تعریف کنیم بلکه باید از روش ها تعریف کرد.همین که آقای روحانی توانست تحریم ها را رفع کرده و کشور را از حصر خارج کند برای کشور کافی است.چرا که کشور واقعا گرفتار بود .
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید اظهار کرد:پس از برجام بیش از 20 واحد سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت افتتاح شده است.در حال حاضر با سرمایه گذاری 100 درصدی ایتالیایی ها راه اندازی کارخانه تولید ماشین آلات مرتبط با صنعت فولاد در اشتهارد محقق شده است.
به گفته وی این کارخانه در فاز اول با 44 میلیون یورو سرمایه گداری پیشرفته ترین ماشین آلات مورد نیاز صنعت فولاد را تولید می کند.
مهندس نعمت زاده از سفر قریب الوقوع مدیر عامل رنو به تهران خبر داد و افزود:به زودی در کاشان کارخانه خودرو با مشارکت 50 درصدی سیتروئن راه اندازی می شود و در ساوه نیز با مشارکت رنو کارخانه خودرو با مشارکت 60 درصدی فرانسوی ها راه اندازی خواهد شد.
وی حجم سرمایه گذاری جدید در صنعت خودرو را یک میلیارد یورو عنوان کرد و گفت:به زودی صنعت موتورسازی،گیربکس سازی و قطعه سازی گشور توسعه چشمگیری با مشارکت کشورهای اروپایی شاهد تحولات بزرگ خواهد بود.علاوه بر آن خودروهایی که هنوز در بازار جهان نیست در ایران تولید خواهد شد .
مهندس نعمت زاده حکومت مردمی را حکومت خدمت به مردم خواند و خواستار همکاری همگانی دستگاه ها برای کار ،تلاش،تولید و اشتغال و حل مشکلات شد.

منبع:شاتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین