کد خبر: ۸۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
سخنگوی ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان با اشاره انتشار لیستی با عنوان امید اصلاحات ائتلاف برای انتخابات شورای شهر پنجم گفت که تصمیم بزرگ و شایسته‌ای برای هم‌افزایی و کمک به جریان اصلاح‌طلب داشته‌ایم.
ناطقان: عصر امروز (یکشنبه) در نشستی با حضور کمالی، ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب لیست خود در انتخابات شورای شهر پنجم را منتشر کردند و بر همین اساس محمدمهدی تندگویان سخنگوی این ائتلاف اسامی لیست را به این شرح اعلام کرد: محسن هاشمی (سرلیست)، احمد حکیمی‌پور، محمد حقانی، محسن سرخو، یاشار سلطانی، محمدمهدی تندگویان، حسین راغفر، اسماعیل دوستی، علی نوذرپور، مصطفی سلیمی، حجت‌الاسلام زم، فاطمه دانشور، ابوالفضل مشکینی، علیزاده طباطبایی، غلامعلی رجایی، ایوب فرامرزی، افسانه اقبال‌نیا، مهدی فرنیان، داوود عسگری، افشین حبیب‌زاده و الهام فخاری.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان حداقل می‌توانستند از سرمایه خود در راستای پیروزی جریان استفاده کنند، گفت: به نظر می‌رسد بخشی از سرمایه‌ اصلاح‌طلبان که در حوزه مدیریت شهری و فعالیت‌های مدنی در لیست اول حضور نداشتند لازم است که در عرصه انتخابات به منظور کمک برای افزایش مشارکت حضور داشته باشند.

تندگویان گفت: ما قصد مقابله و قصد زیر سوال بردن و برخورد با لیست اعلامی از سوی شورای عالی اصلاح‌طلبان را نداریم بلکه احساس می‌شود نیاز شهرمان به لیست دیگری است.

وی در عین حال شایعه انصراف حقانی را تایید نکرد.

همچنین محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورای چهارم نیز با بیان اینکه پس از اعلام لیست 21 نفره از سوی شورای عالی سیاستگذاری، این انتقادات مطرح شد که اصلاح‌طلبان می‌توانستند لیست قوی‌تری به مردم ارائه کنند، گفت: جای بسیاری از افرادی که در مقابله با فساد در شورای شهر چهارم حضور فعال داشتند و همچنین جای متخصصان و بسیاری از دلسوزان در این لیست خالی بود به گونه‌ای که نگران بودیم که مبادا این لیست رای نیاورد که بر همین اساس کمپینی خودجوش برای عدم انصراف برخی چهره‌های شورای شهر چهارم و متخصصان به راه افتاد و نهایتا عده‌ای از این افراد به این کمپین جواب مثبت داده و انصراف ندادند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه شما میثاق نامه را امضا کرده بودید گفت: میثاق نامه دو طرفه است. و ما ازانجایی که معتقدیم اصلی ترین رقیب روحانی رای ندادن است میخواهیم لیستی  ارائه کنیم که موجب تشریق مردم و افزایش مشارکت شود.

سرخو با بیان اینکه ارائه لیست بهتر پیش‌روی مردم قدرت انتخاب را بالاتر می‌برد، گفت: برخی می‌گویند تهیه این لیست به منزله مقابله با لیست شورای عالی اصلاح‌طلبان است اما باید اعلام کنم که ما نه قصد مقابله و نه قصد تخریب داریم بلکه صرفا یک لبیک و پاسخ مثبت به تقاضاهای مردمی دادیم که حضور کمالی از اعضای هیات رییسه شورای عالی اصلاح‌طلبان نیز نشان می‌دهد ما ناهماهنگی نداریم.

در ادامه کمالی از اعضای هیات رییسه شورای عالی اصلاح‌طلب که در این لیست حضور داشت، با تاکید بر نقش موثر شورای شهر به عنوان یک پارلمان محلی، گفت: مردم حق انتخاب بیشتر و بهتری دارند و وقتی انتخاب‌های بیشتری پیش‌روی مردم باشد انتخاب‌ها بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان سعی کردند به یک لیست واحد که کارآمد و تخصصی باشد برسند، گفت: ما قصد نداریم با ارائه این لیست در تقابل با گروه دیگر باشیم و خودمان را مقابل جریان اصلاحات نمی‌بینیم و ما علیه هیچ کس حرف نمی‌زنیم و پاسخی به انتقادات نمی‌دهیم چرا که بنا نداریم هیچ لیستی را تضعیف کنیم بلکه با دوستی راه دیگری رفتیم و لیست شوراها را بر مبنای رفاقت گذاشتیم.

کمالی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد در این بحث قواعد بازی سیاسی را رعایت کنیم، گفت: هر کسی که از طرف ما نسبت به سایر گروه‌ها حرف ناپسندی بزند از ما نیست و سعی می‌کنیم انتخابات را در محیط دوستانه برگزار کنیم و وحدت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده و رقابت منطقی توام با رفاقت خواهیم داشت.

همچنین فاطمه دانشور با بیان اینکه لیست منتشر شده از جامعیت کافی برخوردار نبود و بازتاب واکنش‌ها نشان دهنده آن بود،، گفت: شهر تهران بحران‌زده است و باید متخصصانی که توان و تجربه لازم را داشتند در این لیست حضور می‌داشتند تا شاهد گسست تجربه‌ها نبودیم.

همچنین نوذرپور با بیان اینکه متاسفانه در طی سال‌های اخیر تنها نگاه سخت‌افزاری اعم از ساخت تونل و بزرگراه به شهر تهران شده و نگاه‌های نرم‌افزاری جایشان در شهر خالی است، گفت: امروز با گذشت 16 سال از عمر شوراها و چهار دهه فعالیت دیگر دوره تربیت کادر در شوراها گذشته و نیاز به افرادی است که تجربه و توان لازم را داشته باشند و بر همین اساس در این لیست جدید افرادی حضور دارند که تخصص و تجربه لازم را کسب کرده‌اند.

لیست ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان، کاندیدای مورد نظر خود را در قالب لیست امید اصلاحات برای حضور در انتخابات شورای شهر پنجم منتشر کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین