کد خبر: ۸۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵
در مراحل اولیه، (سرطان سینه -Breast Cancer- در واقع باید سرطان پستان ترجمه شود اما چون به نادرست در ایران از اصطلاح سرطان سینه استفاده می شود.
ناطقان: سرطان سینه معمولا بدون علائم است اما با پیشرفت تومور سرطانی ممکن است علائم زیر بروز کنند:

وجود یک توده در پستان و یا زیر بغل که بعد از پایان قاعدگی نیز از بین نرفته و همچنان وجود دارد؛ این مورد اغلب اولین علامت آشکار سرطان سینه به حساب می آید. توده سرطانی در سرطان سینه معمولا بدون درد است، اگر چه در برخی موارد می تواند باعث بروز احساسی ناخوشایند شود.

توده های سرطانی سرطان سینه معمولا خیلی قبل تر از آنکه دیده شود و یا با معاینه لمس شود، توسط ماموگرافی قابل تشخیص است.

ورم در زیر بغل؛ درد یا حساس به لمس شدن پستان ها. اگرچه توده سرطانی حاصل از سرطان سینه بدون درد است اما احساس درد و حساسیت به لمش شدن پستان ها می تواند نشانه ای از سرطان سینه باشد.
 
یک سطح صاف و یا دندانه دار قابل توجه در پستان که ممکن است نشانه ای از یک تومور غیر قابل مشاهده و غیر قابل لمس باشد.
هر گونه تغییر در فاصله بین پستان ها، اندازه، بافت و دمای پستان ها می تواند نشانه ای از سرطان سینه باشد. وجود یک توده تقریبا قرمز رنگ و حفره دار (مانند پوست پرتقال) می تواند نشانه ای از یک سرطان سینه پیشرفته باشد.
 
تغییر در نوک پستان مانند انقباض نوک پستان، فرورفتگی، خارش، سوزش و یا زخم شدن نوک پستان. پوسته پوسته شدن نوک پستان ها می تواند نشانه ای از بیماری پاژه (Paget) باشد که ممکن است به علت سرطان سینه به وجود بیاید.
 
ترشحات غیر طبیعی از نوک پستان ها که ممکن است بدون رنگ و یا خونی و یا به هر رنگ دیگری باشد. این حالت معمولا با اختلالات خوش خیم به وجود می آید اما می تواند در برخی موارد به علت سرطان سینه نیز بروز کنند.
 
وجود یک منطقه شبیه به سنگ مرمر در زیر پوست و یا وجود ناحیه ای در پستان که با سایر بخش های هر دو پستان متفاوت است.

در موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:
اگر در یک یا هر دو سینه با یک توده غیر طبیعی و یا درد مداوم مواجه شدید و یا ظاهر و احساس غیر طبیعی در پستان یا پستان های شما به وجود آمد، اغلب این علائم نشانه ی اختلال دیگری هستند اما در هر صورت باید توسط پزشک ارزیابی شوند.
 
غدد لنفاوی زیر بغل شما ورم کرده است.
 
هر گونه ورم و یا توده ای می تواند با سرطان در ارتباط باشد.
 
منبع: سلامتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین