کد خبر: ۸۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
همزمانی انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شورای شهر با فصل ورود توریسم در کلان شهر تاریخی اصفهان، انتخابات را تبدیل به یک جاذبه برای گردشگران خارجی کرده است.
ناطقان: میدان نقش جهان، پل خواجو و دیگر اماکن تاریخی شهر تبدیل به مکان‌هایی شده که گردشگران در آن انتخابات آزاد ایران را مشاهده و درباره شور این انتخابات و وسعت مشارکت با یکدیگر گفت‌و گو می‌کنند. خبرنگار ایسنا با چند تن از این گردشگران به گفتگو نشسته که در ادامه می‌خوانید.  

گردشگران خارجی

ماریا، گردشگر  فرانسوی با اظهار تعجب نسبت به مشاهده انتخاباتی تا این اندازه آرام می‌گوید: انتخابات در ایران بسیار شفاف است و برای من و همراهانم دیدن این انتخابات تجربه‌ای بسیار جالب و فراموش نشدنی خواهد بود. 

او ادامه می‌دهد: تا پیش از ورود به ایران با توجه به تبلیغاتی که در رسانه‌ها درباره خاورمیانه خوانده بودم هرگز فکر نمی‌کردم نشانه‌ای از دموکراسی در خاورمیانه مشاهده کنم. حتی بعضی از بستگان و دوستانم من را از مسافرت به ایران منع می‌کردند اما حالا متوجه شدم ایران با تمام خاورمیانه متفاوت است و مظهر واقعی دموکراسی که انتخاباتی آزاد است با این آرامش در این کشور برگزار می‌شود.

 این توریست فرانسوی با اشاره به تفاوت انتخابات پشت سر گذاشته شده فرانسه با انتخابات ایران می‌گوید: ما نیز حدود 10 روز پیش انتخابات جنجال برانگیز و پر سر و صدایی را تجربه کردیم. اما این که انتخابات تا این اندازه در ایران آرام است برای من جای تعجب دارد. انتخابات در ایران قدری با انتخابات فرانسه متفاوت است. در فرانسه صف‌های طولانی همچون صف انتخابات میدان نقش جهان به چشم نمی‌خورد. 

او ادامه می‌دهد: برای مثال ما در فرانسه هنگام رای دادن هر کسی به تنهایی وارد یک اتاق تک می‌شود، به تعداد کاندیداها دستگاه‌هایی وجود دارد که قبض از پیش تعیین شده‌ای را بعد از ورود اطلاعات شخصی‌تان دریافت می‌کنید که باید آن را در صندوق بیاندازید. 

 یک گردشگر هنلدی نیز از تفاوت‌های انتخابات میان کشورش با ایران می‌گوید: شنیده‌ام که در ایران دو یا سه کاندیدا بیشتر ندارید. این در حالی است که در دوره اول در هلند 13 تا 15 کاندیدای مختلف وجود دارد. 

او ادامه می‌دهد: در ایران مردم نام منتخب خود را روی کاغذ می‌نویسند ما نیز در هلند تا پیش از این انتخابات را کامپیوتری انجام می‌دادیم اما بعد از اعتصاباتی که در انتخابات آمریکا اتفاق افتاد مردم قدری به انتخابات الکترونیک بدبین شدند، واقعا روی کاغذ نوشتن در انتخابات ایران یک حسن به حساب می‌آید. کاغذها قابل اعتمادتر هستند. 

به گزارش ایسنا، بسیاری از گردشگران خارجی با مشاهده روند انتخابات در اصفهان ابراز تعجب و غافلگیری می‌کنند و انتخابات ایران تبدیل به سوژه‌ای برای عکاسی گردشگران شده است. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین