کد خبر: ۸۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاگفت: با توجه به اینکه امروز شورای نگهبان و وزارت کشور درگیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری هستند لذا شمارش انتخابات شورای شهر از ساعت ۱۷ بعد از ظهر آغاز خواهد شد.
ناطقان: قاسم میرزایی نیکو، درباره تخلفات گزارش شده در روند برگزاری انتخابات در روز گذشته شوراهای شهر و روستا بیان کرد: در روستا‌ها چند مورد تخلف گزارش شده، اما هنوز درباره تخلفات شوراهای شهر تخلفاتی را جمع بندی نکرده ایم.

وی ادامه داد: هیات‌های نظارت مربوط به هرکدام از روستا‌ها و شهر‌ها که در آن تخلفاتی روی داده باشد به آن موارد تخلف رسیدگی می‌کنند و بررسی مستقیم آن‌ها به هیئت نظارت مرکزی فرستاده نمی‌شود.

این عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهرو روستا تاکید کرد: گزارش‌های تخلف به هیئت‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها فرستاده می‌شود و در تهران هم به خود استان تهران ارسال می‌شود و در مراحل نهایی و در صورت نیاز گزارش‌ها در هیئت مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

میرزایی نیکو درباره روند برگزاری انتخابات الکترونیک درکشور نیزگفت: انتخاب الکترونیک در حوزه‌های خوب برگزار شد، اما چون اولویت به شمارش آرای ریاست جمهوری اختصاص داده شده است، بعد از اعلام نتایج ریاست جمهوری شمارش رای صندوق‌های شورای شهر آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: برای شمارش رای در حوزه‌های الکترونیکی، نرم افزارهایی لازم است که کپی آن‌ها گرفته می‌شود و در مرکز آورده می‌شود و با حضور هیئت نظارت این آمار‌ها خوانده می‌شود.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا افزود: با توجه به اینکه امروز شورای نگهبان و وزارت کشور درگیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری هستند لذا شمارش انتخابات شورای شهر از ساعت ۱۷ بعد از ظهر آغاز خواهد شد.

میرزایی نیکو درباره اختلال موجود در دستگاه رای گیری الکترونیکی در برخی از شهرها از جمله آمل نیز گفت: علت کار نکردن به دلیل دستگاه الکترونیک نبود بلکه بخاطر قطع ارتباط اینترنتی آن دستگاه که هویت را شناسایی می‌کرد، بوده است.

وی درباره ایرادهای گزارش شده در دستگاه‌های الکترونیکی رای دهی اظهار کرد: یکی دو مورد بخاطر باندرول‌های کاغذی دستگاه‌ها بوده که کسری داشتند و سریعا این مشکل برطرف شده و یکی دو مورد هم اشکال نرم افزاری بود که سریعا دستگاه جدیدی را جایگزین کردند.

میرزایی نیکو در پاسخ به این سوال که مگر قبل از برگزاری انتخابات این دستگاه‌ها چک نشده بود پس چرا با اشکالاتی روبرو شدند، گفت: دستگاه‌ها را حمل وجابجا کردند،کارهای ارتباطی که در حوزه‌های انتخاباتی انجام می‌شود، ممکن است اشکالاتی را برای این دستگاه‌ها ایجاد کند به هرحال چک نهایی را وقتی پلمپ دستگاه را باز می‌کنند، انجام می‌دهند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین