کد خبر: ۸۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
یک مشاور تحصیلی‌ گفت: تندخوانی یکی ازکم اثرترین شیوه‌های درس خواندن است.
ناطقان: زهرا کمالی، اظهارکرد: درس خواندن در شب های امتحان یكی از معضلات همیشگی دانشجویان بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان زمان مفید طول ترم را از دست داده‌اند و حالا با زمانی محدود و حجم بالای درس‌ها مواجه هستند.

کمالی با اشاره به موثر نبودن شیوه یادگیری باشتاب توضیح داد: یادگیری باشتاب و تندخوانی یكی از كم‌اثرترین شیوه‌های درس خواندن است.

وی تصریح‌کرد: با این شیوه بسیاری از افراد تنها بخش‌هایی از مطالب را یاد می‌گیرند، در حالی كه بسیاری از مباحث در این میان از دست می‌روند.

این مشاور تحصیلی اضافه می‌کند: وقتی فردی هشت ساعت پشت سرهم و با شتاب درس می‌خواند و به جلسه امتحان می‌رود، احتمال اینكه بیشتر چیزهایی را كه خوانده به خاطر نیاورد، بیشتر است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت داشتن خواب کافی در دوران امتحانات تاکید کرد و افزود: خواب کافی یكی از مسائلی‌كه برای موثر درس خواندن مهم است، چون مغز انسان بر اثر اختلال خواب آسیب می‌بیند.

وی اظهارکرد: واقعیت این است مغز پس از دریافت اطلاعات درسی نیاز به بازسازی دارد و خوابیدن تنها راه موثر برای این مسئله است.

کمالی در ادامه با بیان اینکه مقابله با استرس میتواند راندمان دانشجویان و دانش آموزان را در دوران امتحانات افزایش دهد، گفت:  ورزش بهترین راه برای كاهش استرس و آزاد كردن انرژی حاصل از نشستن و درس خواندن است.

وی‌ گفت: نگرانی چون یك بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است پس قبل از امتحان دانشجویان و محصلان نباید راجع به اضطراب و دلشوره با هم صحبت کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین