کد خبر: ۸۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
وضعیت ناامید کننده و نه چندان خوب خودروسازی فورد، این شرکت را بر این داشت تا مدیر عامل خود را اخراج کند.
ناطقان: خودروسازان آمریکایی همچون فیات-کرایسلر و جنرال موتورز، فورد طی چند سال گذشته وضعیت خوبی در بازار جهانی نداشته اند و ارزش سهام این شرکت ها روز به روز افت می‌کند. به همین خاطر شرکت فورد تصمیم گرفت تا مارک فیلدز، مدیر عامل خود را اخراج کند تا شاید با تحول در مدیریت بتواند خود را از روند نزولی نجات دهد. او از سال 2014 مدیریت این شرکت را بر عهده گرفته بود.

این تصمیم از آنجا گرفته شد که مدیر اجرایی این شرکت، بیل فورد و سایر تیمش قدرت لازم برای گرفتن تصمیمات حیاتی را نداشتند و به همین دلیل در اواسط سال 2014 مارک فیلدز جانشین مدیر سابق شد.

سرمایه گذاران این شرکت به صورت مکرر درباره روند نزولی سود دهی و کسب و کار فورد به فیلدز اخطار دادند اما او نتوانست تصمیماتی را در جهت نجات این شرکت اخذ کند. گزارش‌ها حاکی از این است که "جیمز هَکِت"، مدیر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه فورد جای مارک فیلدز را خواهد گرفت.

فورد مانند سایر خودروسازان آمریکایی طی چند سال با بحران اقتصادی دست و پنچه نرم می‌کرد و ارزش سهامش در وال استریت چنگی به دل نمی‌زد.

به گزارش مجله "فوربز"، ارزش سهام این شرکت در دوره مدیریتی مارک فیلدز چیزی حدود 40 درصد افت کرد و همین یک دلیل بسیار مناسب برای اخراج او از این شرکت است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین