کد خبر: ۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: امیدوارم فرهنگ پزشکی تغییر پیدا کند و پزشکانی را داشته باشیم که در درجه اول به جای مادیات به معنویات توجه کنند.
ناطقان :پروفسور علیرضا یلدا در مراسم افتتاح سامانه رسیدگی به شکایات تعرفه (۱۶۹۰) از تجویز داروی زیاد از سوی برخی پزشکان انتقاد کرد و گفت: چرا اطبا باید زیاد دارو بنویسند یکی از مسائلی که فرهنگ پزشکی را تشکیل می‌دهد میزان مصرف دارو است و هرچقدر مصرف دارو بیشتر باشد به معنی آن است که فرهنگ پزشکی در آن جامعه پایین‌تر است.

وی افزود: این در حالی است که یک سوم مردمی که به کلینیک مراجعه می‌کنند دارای عوارض دارویی هستند که عده‌ بسیاری از آنها به بستری نیاز پیدا می‌کنند و تعدادی از آنها می‌میرند.

یلدا گفت: اگر داروها سم نباشند غذا هم نیستند چطور ممکن است پزشکان با ایمان ما دارویی را می‌نویسند که اطلاعی از آن نداشته باشند. وی گفت: امیدوارم فرهنگ پزشکی تغییر پیدا کنند و پزشکانی را داشته باشیم که در درجه اول به جای مادیات به معنویات توجه کنند چرا که ما در این زمینه خیلی ضعف داریم و باید سطح فکری پزشکان را تغییر دهیم.

همچنین منوچهر دوایی، عضو دیگر فرهنگستان علوم پزشکی کشور و چهره‌‌های ماندگار جامعه پزشکی در این مراسم گفت: امیدوارم از این فرصت به نفع مردم استفاده شود چرا که خدمات پزشکان فقط یک کسب و کار نیست که اگر این گونه دیده شود ضرر بزرگی به مردم وارد می‌شود اگر پزشکی به مادیات فروخته شود حاصل آن ورشکستگی است.

وی با اشاره به اینکه اکثر پزشکان جامعه انسان‌های درستکاری هستند، گفت: باید الگوسازی برای پزشکان انجام شود و از بابت واقعی شدن تعرفه خوشحال هستیم اما نگرانیم چرا که قشر متوسط جامعه به بخش خصوصی گرایش پیدا می‌کنند و این لایه سنگین‌تر خواهد شد.

دوایی گفت: معتقدم هستم حرفه پزشکی در کشور مقدس است و نسبت به سایر حِرَف بی‌آلایش‌تر است. در همین زمینه محمد آقاجانی، معاون درمان بهداشت برای رفع نگرانی ایجاد شده در زمینه مراجعه بالای قشر متوسط جامعه به بخش خصوصی گفت: با همکاری بیمه‌های تکمیلی که ۸۰ درصد بیماران در بخش خصوصی را پوشش می‌دهند با گسترش آن شاهد پرداخت مردم از جیب نخواهیم بود و این برای قشر متوسط نوید خوبی است تا بتوانند از بیمارستان‌های خصوصی استفاده کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین