کد خبر: ۸۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سرایداری که با کمک همسرش نقشه سرقت یک میلیارد تومانی از خانه محل خدمت خود را کشیده بود، خبر داد.
ناطقان: در ساعت ۱۸ روز ۲۱ اردیبهشت ماه امسال یک فقره سرقت به عنف منزل در خیابان قندی به کلانتری ۱۱۴ عباس آباد اعلام شد. در تحقیقات اولیه، از سوی سرایدار و همسرش به مأموران اعلام شد که سه نفر تحت عنوان مأمور اداره آب و فاضلاب وارد خانه شده و پس از ضرب و شتم سرایدار و بستن دست و پای وی، اقدام به تخریب گاو صندوق مالباخته در طبقه دوم و سرقت اموال باارزش داخل آن کرده و متواری شده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از اطلاع از موضوع سرقت، با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت به همراه اعضای خانواده‌ام در شهر رامسر بودم و از طریق تماس سرایه‌دار، در جریان سرقت قرار گرفتم.

مالباخته در خصوص میزان اموال داخل گاوصندوق به کارآگاهان گفت: داخل گاو صندوق مقادیر قابل توجهی طلا و جواهرات متعلق به اعضای خانواده و همچنین ۳۱ میلیون تومان وجه نقد و دلار، مجموعا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان قرار داشت که تمامی آنها سرقت شده است.

همسر سرایدار بنام مریم ۳۱ ساله نیز پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، با تکرار اظهارات اولیه گفت: ساعت ۱۷، پس از خرید به خانه آمدم؛ زمانی که وارد خانه شدم، همسرم حمید را در طبقه همکف پیدا کردم که دست و پایش بسته شده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود؛ حمید عنوان کرد که سه مرد تحت عنوان مأمور اداره آب و فاضلاب به در خانه مراجعه، با تهدید چاقو وارد خانه شده و پس از ضرب و شتم و بستن دست و پاهایش، به طبقه دوم ساختمان رفته و با تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت تمامی طلا و جواهرات و پول های صاحبخانه از داخل گاصندوق کرده اند.

سرایدار ساختمان بنام حمید ۲۴ ساله نیز با تکرار اظهارات همسرش گفت: سه مرد قوی هیکل ابتدا به عنوان مأمور اداره آب و فاضلاب به در خانه مراجعه و پس از ورود به حیاط، اقدام به ضرب و شتم و بستن دست و پایش کرده و با مراجعه به طبقه دوم ساختمان اقدام به تخریب گاوصندوق و سرقت محتویات داخل آن کردند.

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت اطلاع پیدا کردند که محل سرقت، ساختمانی چند طبقه است که بنا بر اظهارات سرایدار و همسرش، سارقان برای انجام سرقت به طبقه دوم آن مراجعه کردند. بررسی اظهارات سرایدار و همسرش مبنی بر انجام سرقت توسط سه سارق قوی هیکل در حالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که بازبینی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ساختمان مجاور محل سرقت و همچنین شعبه بانک ابتدای خیابان نشان داد که در ساعت اعلامی برای سرقت، هیچگونه تصویری در خصوص تردد سه مرد در محدوده سرقت با مشخصات ارائه شده از سوی سرایدار وجود ندارد.

همزمان با بررسی صحت اظهارات سرایدار و همسرش، کارآگاهان پایگاه سوم با بررسی وسایل مورد استفاده در تخریب گاوصندوق اطمینان پیدا کردند که این تجهیزات کاملا نو بوده و پیش ازآن هیچ استفاده ای از آنها صورت نگرفته است؛ کارآگاهان با بهره گیری از مشخصات درج شده بر روی تجهیزات و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی محل فروش تجهیزات مورد استفاده در سرقت در یک مغازه ابزارفروشی در محدوده سیدخندان شدند.

با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه ابزارآلات فروشی، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر سرایدار به عنوان خریدار تجهیزات شدند که در ساعت ۱۴ روز سرقت اقدام به خرید آنها کرده بود.

با توجه به دلایل و مستندات بدست آمده، هماهنگی لازم با بازپرس پرونده انجام حمید و همسرش به صورت جداگانه دستگیر، به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و پس از ارائه مستندات از سوی کارآگاهان لب به اعتراف گشوده و به طراحی و انجام سرقت اعتراف کردند.

حمید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز قبل از سرقت، همسر مالباخته به من اطلاع داد که قصد دارند به رامسر رفته و چند روزی آنجا بمانند؛ مدت سه سال است که بواسطه یکی از بستگانم که نزد داماد مالباخته کار می‌کند، به عنوان سرایدار مشغول به کار هستم و طی این مدت اطلاعات کامل و دقیقی در خصوص وضعیت مالی و خانوادگی ایشان و همچنین نگهداری مقادیر زیادی طلا و جواهرات در داخل خانه پیدا کرده بودم. با اطلاع از غیبت چند روزه آقا و خانم در خانه، پیشنهاد سرقت را با همسرم در میان گذاشتم و قرار شد تا پس از انجام سرقت، اینگونه وانمود کنیم که سرقت توسط سارقین زورگیر انجام شده تا کسی به ما مشکوک نشود. روز سرقت، برای خرید تجهیزات لازم برای تخریب گاوصندوق به سیدخندان رفتم و تجهیزات لازم را خریداری کردم؛ پس از تخریب گاوصندوق و سرقت طلا و جواهرات داخل آن، مریم با ۱۱۰ تماس گرفت.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی - رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، محل نگهداری طلا و جواهرات مسروقه در یکی از شهرهای غرب کشور شناسایی، کارآگاهان این پایگاه با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و در بازرسی از محل نگهداری اموال مسروقه قسمت عمده طلا و جواهرات مسروقه کشف و به مالباخته تحویل داده شد؛ متهمان پرونده نیز با صدور قرار یک میلیارد تومانی روانه زندان شدند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین