کد خبر: ۸۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
ناسا طرح‌ها و تصاویر مفهومی از نسل آینده مریخ نوردها را به نمایش گذاشت. نسل جدید این ربات‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسند و این ربات جدید "مریخ‌نورد 2020" نام خواهد داشت.
ناطقان: به نقل از اسپیس، شکل این مریخ‌نورد آشنا به نظر می‌آید، به این دلیل که برای طراحی مدل جدید، از کاوشگر مجهز به سوخت هسته‌ای که از سال 2012 مشغول به کاوش سیاره سرخ است، الهام گرفته شده است.

طبق گفته ناسا، هر دو کاوشگر از نظر ابعاد به یک اندازه هستند، تقریبا به اندازه یک خودرو مینی کوپر، اما کاوشگر جدید یک ماموریت کاملا متفاوت خواهد داشت.

ناسا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ماموریت این کاوشگر جدید علاوه بر ادامه جستجو برای یافتن نشانه‌هایی از وجود حیات در سیاره مریخ در گذشته‌های دور، جستجوی علایم حیات میکروبی نیز خواهد بود.

"مریخ‌نورد 2020" شامل یک مته است که می‌تواند از مرکز و هسته صخره‌ها و سنگ‌های سطح مریخ نمونه‌برداری کرده و آن‌ها را با نمونه‌هایی که از سطح مریخ تهیه کرده است، مقایسه کند. ماموریت بعدی مد نظر ما، انتقال این نمونه‌ها به زمین است».

ناسا اخیرا تصاویری از این مریخ‌نورد جدید منتشر کرده بود؛ اما طرح مفهومی جدید جزئیات جدیدی از نحوه عملکرد این کاوشگر بر سطح مریخ نشان می‌دهد. تصاویر قبلی این کاوشگر را با تعداد زیادی برچسب و در پس زمینه سفید نشان می‌داد.

دانشمندان ناسا در حال ارزیابی و تعیین سه مکان از مریخ هستند که قابلیت فرود این کاوشگر را دارند. این مکان‌ها شامل دهانه جزرو (Jezero) که دلتایی است که توسط دریاچه‌ای در گذشته به وجود آمده است، تپه‌های کلمبیا که مکان چشمه‌های آب گرمی بوده است که توسط کاوشگر اسپیریت کشف شده است و مکانی به نام سیرتیس (Syrtis) که یک سپر آتش‌فشانی بزرگ بوده‌ است، هستند.

برنامه‌ریزی شده است که "مریخ‌نورد 2020" در ماه جولای یا آگوست سال 2020 از پایگاه کیپ کاناورال (Cape Canaveral) واقع در ایالت فلوریدا به فضا فرستاده شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین