کد خبر: ۸۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
‌دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به مدرن شدن روستای تیس در دولت دوازدهم از تصویب نقشه منطقه آزاد سیستان در دبیرخانه و ارائه لایحه آن به مجلس در هفته گذشته خبر داد.
ناطقان: ‌اکبر ترکان  با اشاره به مشکلات روستای تیس اظهار کرد: بالغ بر 24 سال از عمر منطقه آزاد چابهار می‌گذرد و در این مدت متاسفانه وضعیت قابل قبولی در روستای تیس برقرار نیست.

وی افزود: روند ساماندهی و بهسازی روستای تیس از دوسال قبل شروع شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مشکل اصلی در ساماندهی روستای تیس‌، جذب مشارکت مردم بود که خوشبختانه با گذشت زمان این مهم اکنون حل شده است.

ترکان تاکید کرد: گام اول در ساماندهی روستای تیس آسفالت معابر و بهسازی مسیرهاست و در مرحله بعد نیز شبکه آبرسانی و تصفیه آب روستا ایجاد می‌شود.

وی ایجاد شرکت آب و فاضلاب تیس را یکی از اهداف ساماندهی این روستای تاریخی خواند و گفت: مطالعات سیستم جمع آوری فاضلاب و طراحی شبکه آب تیس تکمیل شده و سال آینده اجرایی میشود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به تخصیص اعتبارات روستای تاریخی تیس اظهار امیدواری کرد: در دولت دوازدهم تیس به یک نقطه مدرن تبدیل می‌شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب منطقه آزاد سیستان خاطرنشان کرد: ماه گذشته نقشه منطقه آزاد سیستان در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تصویب شد و برای تصویب نهایی به مجلس تقدیم شد.

ترکان منطقه آزاد چابهار و سیستان را مکمل یگدیگر دانست و اظهار امیدواری کرد: با عنایت نمایندگان لایحه منطقه آزاد سیستان هر چه سریعتر به تصویب مجلس برسد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین