کد خبر: ۸۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران با بیان اینکه در ماه رمضان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان برپا می‌شود، گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی مانند ترتیل،‌ جزء‌خوانی و تفسیر قرآنی و برپایی سفره افطاری برگزار می‌شود.
ناطقان: حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی، درباره برنامه‌های این اداره کل در ماه رمضان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان اداره اوقاف استان تهران هم مانند دیگر استان‌های کشور طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان لازم‌التکریم را اجرا می‌کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: در این طرح، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برنامه‌های ویژه و مناسبتی مانند ترتیل و جزءخوانی قرآن کریم را در بقاع متبرکه برگزار خواهد کرد؛ همچنین بحث افطاری ساده در بقاع متبرکه‌ای که جمعیت قابل توجهی در آن حضور دارد همزمان با برپایی نماز جماعت مغرب و اعشاء از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که تمامی این اقدامات با مشارکت مردم صورت می‌گیرد به طوری که مردم هزینه‌های این افطاری را متقبل شده و خود مردم آن را توزیع کرده و در فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان آن را میل می‌کنند.

حسینی با اشاره به جلسات تفسیر قرآن کریم در این ماه، گفت: اداره کل اوقاف استان تهران به صورت ویژه به برگزاری جلسات تفسیر و ترتیل‌خوانی قرآن کریم و همچنین برپایی محافل انس با قران کریم با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز کشوری اقدام خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، تصریح کرد: اعزام مبلغ به حوزه استحفاظی اداره اوقاف استان تهران در این ماه افزایش پیدا کرده است به طوری که بیش از 140 مبلغ از استان قم به استان تهران آمده و به همین میزان هم مبلغینی از استان تهران به استان‌های دیگر اعزام شده‌اند تا پاسخگوی سوالات شرعی مردم جهت حضور در خیمه‌های معرفت باشند. همچنین برنامه‌های کرسی‌های آزاداندیشی هم در تعدادی از بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

حسینی افزود: در شب‌های قدر هم برنامه ویژه این شب‌ها مانند سنوات گذشته برگزار می‌شود و آمادگی‌های لازم در بقاع متبرکه و امامزادگان لازم‌التکریم از هم اکنون به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد مراجعین در شب‌های قدر که علاقه‌مند به حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه هستند، سخنرانان و مداحان زیادی به اجرای برنامه ویژه این شب‌ها از زمان افطار تا نزدیک سحر اقدام خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در مورد ویژه برنامه‌های اداره اوقاف استان تهران در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: طبق سنوات گذشته این برنامه‌ هم در اداره کل اوقاف استان تهران برنامه‌ریزی شده تا در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرایی شود. ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم جهت حضور زائرینی که علاقه‌مند هستند تا در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور داشته باشند صورت گرفته و ثبت‌نام برای این اعزام‌ها صورت خواهد گرفت؛ ضمن اینکه اداره اوقاف شهرری هم به صورت تنگاتنگ ویژه برنامه‌هایی را با مسئولان شهر آفتاب انجام خواهد داد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین