کد خبر: ۸۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بعضی از بیماران علاقه زیادی به بادنجان دارند اما مداومت به خوردن بادنجان به ویژه بدون رعایت اصول طبخ کم عارضه، می‌تواند عوارض ناخوشایندی نیز به دنبال داشته باشد که سوزش دهان و بروز آفت از عوارض شایع آن است.
ناطقان: محمدعلی زارعیان با بیان اینکه یکی از مشهورترین خوراکیهایی که به سودازا بودن شهره یافته, بادنجان است، اظهار کرد: ابتدا باید دانست که سودازایی بدین معنا نیست که باید آن را از لیست غذایی حذف کرد, بعضی از بیماران علاقه زیادی به بادنجان دارند اما مداومت به خوردن بادنجان به‌ویژه بدون رعایت اصول طبخ کم‌عارضه، می‌تواند عوارض ناخوشایندی نیز به دنبال داشته باشد که یکی از عوارض شایع به دنبال خوردن بادنجان، سوزش دهان و بروز آفت است.

راه‌های کاهش عوارض و سودازایی بادنجان

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: بادنجان پوست‌کنده یا باپوست را چهار قسمت کنید داخل آن را با خلال سوراخ‌سوراخ کنید و به لایه داخلی و خارجی آن نمک بمالید و بر روى هم بچینید و بگذارید دو الی سه ساعت در آب سرد بماند تا آب سیاه و تیز طعم شود، سپس آن آب سیاه را دور بریزید و مجدداً روی آن آب بریزید تا مراحل قبل طی شود, تعویض آب را ادامه دهید تا دیگر آب سیاه نشود و تیزى بادنجان کم شود, می‌توانید به جای چهار قسمت کردن، بادنجان را ورقه‌ورقه کنید و روی آن نمک بمالید و مراحل قبلی را انجام دهید.

زارعیان افزود: پس از پایان مراحل خیساندن، قطعات بادنجان را بشویید و با گوشت بره یا بزغاله یا مرغ جوان فربه و روغن گاو تازه با کمی آب طبخ کنید یا در روغن بریان کنید و بعد از بریان شدن در آن را بگذارید و زمان بدهید تا ترکیبات آن خوب پخته شود, می‌توانید قطعات بادنجان را بدون گوشت نیز با روغن گاو تازه بریان کنید و مراحل قبل را طی کنید تا خوب پخته شود.

وی تصریح کرد: پس از پخته شدن، خورش حاضر شده را با سرکه یا آب انار, اناردان, گلپر, کرویا و امثال اینها طعم‌دار کنید؛ این طعم‌دهنده‌ها نیز به اصلاح و رفع عوارض کبدی بادنجان کمک می‌کنند.








منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین