کد خبر: ۸۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
هدف اصلی استفاده از میوه‌ها برای زیبایی و طراوت‌ بخشی به پوست، وجود اسیدهای میوه یا آلفا هیدروکسی‌ اسید و برخی آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در میوه‌ هاست.
ناطقان: هدف اصلی استفاده از میوه‌ها برای زیبایی و طراوت‌ بخشی به پوست، وجود اسیدهای میوه یا آلفا هیدروکسی‌ اسید و برخی آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در میوه‌ هاست. این گروه از مواد اگر با غلظت کم مورد استفاده قرار بگیرند، سبب پاکسازی پوست می‌ شوند و با لایه‌ برداری سطحی سبب طراوت، شادابی پوست و حتی روشن‌ شدن رنگ پوست می‌ شوند. در این‌ مطلب از دکتر سلام چند نمونه ماسک میوه‌ ای معرفی می‌ کنیم که مناسب این فصل هستند و تهیه آنها راحت و ساده است. 
  
  
ماسک هلو برای پوست‌ های حساس 
 
– اگر پوست‌ تان خشک یا در مقابل سرما حساس است، ماسک هلو را امتحان کنید. 
 
هلو: دو عدد 
 
عسل: یک قاشق چای‌خوری 
 
هلوها را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک‌ دست و به‌ صورت خمیر دربیاید. آرایش‌تان را کاملا پاک کنید و ماسک آماده‌ شده را روی صورت‌ تان بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت‌ تان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌ و‌ شو دهید. 
 
ماسک ماست برای پاک‌ سازی و روشن‌ شدن پوست 
 
– اگر احساس می‌ کنید پوست‌ تان تیره یا کدر شده است، سراغ تهیه ماسک با ماست بروید. این ماسک بسیار ساده و به‌ صرفه است. با مقداری عسل، بلغور جوی‌ دو سر و ماست می‌ توانید این ماسک را تهیه و رنگ پوست‌تان را روشن‌تر کنید. 
 
ماست شیرین: دو تا سه قاشق غذاخوری 
بلغور جوی دو سر: دو قاشق غذاخوری 
عسل: یک قاشق غذاخوری 
 
– بلغور جوی دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاک‌سازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست شده و یک ماده ضد باکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌ کند. داخل یک ظرف ماست، جوی دو سر و عسل را مخلوط کنید، هم بزنید تا کاملا یک‌دست شود؛ سپس آن را روی پوست صورت‌تان بمالید. 
 
– توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهان‌تان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس با آب ولرم شست‌و‌شو داده، پوست را به‌ آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوست‌تان خنک شود، قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید. 
  
  
ماسک توت‌ فرنگی برای پوست‌ های چرب 
 
– خیلی از خانم‌ها از چربی پوست و به‌ ویژه چربی پوست صورت‌شان شکایت دارند. شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های خانگی به پوست دلخواه‌تان برسید. 
 
آب توت‌فرنگی: سه قاشق غذاخوری 
سفیده تخم‌مرغ: یک عدد 
شیر تازه: دو قاشق غذاخوری 
جوش‌ شیرین: به ‌اندازه نوک انگشت 
 
– توت‌فرنگی‌ها را له کنید تا از آن‌ها سه قاشق غذاخوری آب به‌دست بیاید. آب توت‌فرنگی را با سفیده تخم‌مرغ و شیر مخلوط کرده و به‌ اندازه نوک انگشت جوش‌ شیرین به آن اضافه کنید. ماسک را هم بزنید تا یک‌ دست شود. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ سپس با آب ولرم آب بکشید. برای این که پوست‌تان خوش‌ آب‌ و رنگ و شفاف شود، به مدت ۱۰ روز از این ماسک استفاده کنید. 
  
  
ماسک ضد چروک 
 
کیوی: یک عدد 
ماست: دو قاشق غذاخوری 
عسل: یک قاشق غذاخوری 
 
– با همین سه ماده می‌توان یک ماسک ضدچروک خوب درست کرد. دلیل استفاده از کیوی این است که این میوه دو برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C است. باید بدانید که ویتامین C با افزایش کلاژن پوست، استحکام آن را حفظ و باعث تقویت آن می‌شود. به همین دلیل پیدایش چین‌ و چروک به تأخیر می‌افتد. علاوه‌ بر این ویتامین C، پوست را در مقابل سرما و آسیب‌های خارجی مقاوم می‌کند. یک کاسه تمیز بردارید. کیوی را پوست‌ کنده و کاملا له کنید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید. 
 
– این دو ماده، ضدعفونی‌ کننده و مرطوب‌ کننده فوق‌ العاده‌ای محسوب می‌شوند. مواد را هم بزنید تا کاملا یک‌ دست شود. سپس ماسک را روی پوست صورت‌تان بگذارید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از تهیه این ماسک از آن استفاده کنید؛ زیرا در این صورت ویتامین آن اکسید نمی‌شود. اجازه دهید ماست به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌ و‌ شو دهید. 
 
  
ماسک خیار برای پوست‌های خشک 
 
– گوشت خیار برای پوست‌ های خشک معجزه‌ آساست. از دیرباز خانم‌ها برای لطافت و روشنی پوست‌ شان صورت خود را با ورقه‌ های نازک خیار می‌ پوشاندند. نصف یک خیار را پوست‌ کنده، رنده کنید و به‌ صورت پوره دربیاورید. یک تا دو قاشق سوپ‌خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به‌ صورت کرم یک‌ دست دربیاید. 
 
– کرم را (به‌استثنای دور چشم‌ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه نگه دارید. صورت‌تان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوست‌تان نرم و روشن خواهد شد. دست‌ به‌ کار شوید و این ماسک خانگی را تهیه کنید و به پوست خود لطافت و زیبایی ببخشید. 
 
 
منبع: مجله زندگی ایده آل 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین