کد خبر: ۸۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
خبرنگار که امروز برای پوشش اخبار جلسه علنی در مجلس حضور داشت حادثه تروریستی در مجلس را به شرح زیر روایت کرد.
ناطقان: حدود ساعت 10 صبح به محض اینکه گفته شد در مجلس تیراندازی انجام شده از صحن مجلس خارج شدم و به اولین صحنه که در لابی برخورد کردم، تعدادی مجروح بود که یکی از آنها از ناحیه ران مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و از نیروهای خدمات مجلس بعدها حدود ظهر شنیدم که این فرد به شهادت رسیده است. همچنین یک نفر از نیروهای حفاظت مجلس و یک نفر از مراجعه کنندگان از ناحیه بازو دچار مجروحیت شده بود که بعد از این نیروهای امدادی خود را  به صحنه رساندند، من به سمت درب خروجی مجلس حرکت کردم، اما با ممانعت نیروهای حفاظت مواجه شدم و بلافاصله پس از این موضوع صدای چند تیر را از فاصله نزدیک شنیدم و یکی از نیروهای حفاظت نیز با فریاد مرا از پنجره دور کرد.

پس از این اتفاق برای اطلاع از وضعیت صحن مجلس به جایگاه خبرنگاران رفتم و بلافاصله پس از پایان جلسه علنی با هدایت نیروهای امنیتی از طریق نردبانی که حائل بین جایگاه خبرنگاران و جایگاه نمایندگان بود، وارد جایگاه نمایندگان شدم و با مشایعت رئیس مجلس، نمایندگان و همه افرادی که داخل صحن مجلس بودند به بیرون هدایت شدند و در مقابل سالن مشروطه، سردار جعفری فرمانده کل سپاه، سردار ساجدی نیا و سردار سلامی را در حین مدیریت عملیات مشاهده کردم. در این هنگام تعدادی از نمایندگان از جمله نماینده مبارکه، نماینده کرمان و تعداد دیگر از نمایندگان با نگرانی موضوع را دنبال می کردند و من دلیل این نگرانی را جویا شدم که اعلام کردند که اعضای دفتر انها در داخل ساختمان محبوس هستند.

در این هنگام فاطمه سعیدی نماینده تهران با نگرانی و اضطراب فراوان گفت که یکی از مشاورانش در داخل اتاق مانده و آب در داخل اتاق نفوذ کرده و امکان اتصال برق و آتش سوزی در اتاق وجود دارد و دائم در خواست می کرد در صورت امکان تا پایان عملیات برق ساختمان را قطع کنند.

پس از دقایقی از این اتفاق تعدادی از نمایندگان و کارمندان مجلس با چشمانی اشکبار و بعضا با لباسهایی خونین به داخل محوطه مجلس می آمدند که از شرایط بد لحظات حادثه تروریستی روایت می کردند.

یکی از این افراد که همکار خود را با تیر مستقیم تروریست ها از دست داده بود می گفت  ما هرچه داشتیم پشت در ورودی اتاق قرار دادیم و تروریست ها به دنبال ورود به اتاق بودند و پس از ناامیدی از امکان ورود در اتاق را رگبار بستند.

یکی دیگر از کارمندان مجلس نیز در حالی که لباسش از پشت خونی شده بود می گفت: تروریستها در ورودی یکی از اتاقها ایستادند و فریاد زدند که اگر بیرون نیایید اتاق را با نارنجک منفجر خواهیم کرد.

در همین هنگام ماشین های مجلس و ون های تشریفات را یک به یک در حیاط مجلس توقف می‌کردند و نمایندگان و کارمندان را به بیرون مجلس انتقال می دادند.

در حال حاضر معابر اطراف مجلس باز شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در حال گشت زنی در اطراف مجلس هستند و خبرنگاران و عکاسان زیادی نیز از دور مشغول تهیه گزارش هستند و نیروهای یگان ویژه نیز در داخل اتاقهای نمایندگان مشغول پاکسازی و امن سازی یک یک اتاقها هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین