کد خبر: ۹۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
افراد دارای اضافه وزن و چاق به هیچ وجه نباید مغز استخوان گوشت را مصرف کنند.
ناطقان: گوشت گوسفند و گوساله هر دو گوشت قرمز هستند و از نظر ارزش پروتئینی، تفاوت ‌چندانی با هم ندارند.گوشت گوسفند بافت ترد و نرم‌تری دارد و سریع‌الهضم‌‌تر است و بیشتر افراد به مصرف آن گرایش دارند.
البته بافت داخلی و بیرونی گوشت گوسفند چربی بیشتری نسبت به گوشت گوساله دارد و به همین دلیل کسانی که به چاقی، چربی خون بالا، فشارخون و بیماری قلبی عروقی بالا مبتلا هستند، باید کمتر آن را در برنامه غذایی‌شان بگنجانند.
اما بهتر است که کودکان در حال رشد به خصوص کودکان لاغر، دختران 13 یا 14 ساله، خانم‌های جوان، پسران و کسانی که به بیماری کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند، روزانه حداقل 60 و حداکثر 150 گرم گوشت گوسفندی را به صورت کباب‌پز، کباب کوبیده، برگ یا چنجه تهیه و مصرف کنند.
در ضمن، برای اینکه هنگام طبخ غذاهایی مانند آبگوشت به ارزش غذایی آن افزوده شود بهتر است تکه‌های گوشت را با استخوان که ترکیباتی مانند کلسیم و کلاژن دارد، بپزید.
خوردن مغز استخوان به خصوص برای افراد لاغر و کسانی که به کم‌خونی مبتلا هستند، مفید است زیرا مقادیر فراوانی چربی، ترکیبات خون‌ساز به خصوص آهن و چربی‌های مفید دارد.
اما باید توجه داشته باشید که در افراد بزرگسال چاق، دارای فشارخون بالا، مبتلا به بیماری قلبی و چربی خون بالا به هیچ عنوان از مغز استخوان استفاده نکنند.







منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین