کد خبر: ۹۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: صندوق‌های جمع آوری فطریه امسال با یک لوگوی مشخص تحت عنوان شورای زکات استان طراحی شده‌اند و چون امسال عید فطر در زمان تعطیلی مدارس است پاکت فطریه توزیع نمی‌شود.
ناطقان: محسن ولیئی به برنامه های دبیرخانه شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: دبیر خانه شورای زکات استان تنها مرجع قانونی است که می تواند نسبت به جمع آوری زکات فطریه اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تاکید بر استفاده این دبیر خانه از توان سایر سازمان های حمایتی و موسسات خیریه ، تصریح کرد: صندوق های جمع آوری فطریه امسال با یک لوگوی مشخص تحت عنوان شورای زکات استان طراحی می شود.

وی همچنین به هدف گذاری برای تأمین بن نان از محل جمع آوری کفارات اشاره کرد و گفت: پیش بینی برای جمع آوری بیش از شش میلیارد تومان انجام شده است که در سال گذشته در قالب بسته های ماکارونی بین مددجویان تحت حمایت توزیع شد.
ولیئی افزود: امسال تمامی دفاتر کمیته امداد، ‌مراکز نیکوکاری، مساجد، مصلی‌های برگزاری نماز عید فطر و واحدهای سیار با هماهنگی شورای زکات استان آمادگی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره‌های روزه‌داران را دارد و همه صندوق‌ها به صورت متحد الشکل با آرم شورای زکات استان و به صورت پلمپ شده هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: امسال با توجه به اینکه عید فطر در زمان تعطیلی مدارس است پاکت فطریه توزیع نمی شود و فقط مدیریت ها و اداراتی که با سازمانها و ادارات تفاهم نامه همکاری دارند می توانند نسبت به توزیع پاکت فطریه اقدام کنند.

وی با اشاره به سامانه تلفن گویای 7355 گفت: نیکوکاران گرامی از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی، صدقه و ثبت نام در طرح اکرام می توانند نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات خود به این نهاد اقدام کنند.

ولیئی به سامانه پیامکی کمیته امداد برای پرداخت کمک‌های نقدی اشاره و خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند با استفاده از کد # 021* 8877 * نیز نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام کرده و در این برنامه حتی می‌توانند با انتخاب کد استان، شهرستان و منطقه محل مورد نظر برای کمک را نیز انتخاب کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین به سامانه تلفن گویای 7355 اشاره کرد و گفت: نیکوکاران گرامی می توانند از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی مانند فطریه، کفاره و صدقه نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات و ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: زکات ، فطریه ، خیرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین