کد خبر: ۹۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
روحانی:
رئیس جمهوری گفت: وقتی امیرالمومنین در جنگ صفین دید سخن ناروا می گویند حتی طرف مقابلش ناحق بود و امیرالمومنین به حق بود فرمود به شما درس ندادم که فحش بدهید مگر شیعه علی نیستیم چرا فحش را افتخار می دانیم و ناسزاگویی را انقلابی گری می دانیم ، انقلابی گری ما منش امیرالمومنین ، عمار و یاسر است .
ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امشب در ضیافت افطار با رسانه ها ضمن گرامیداشت شب های قدر افزود: زمانی که پیامبر (ص) ، امیر المومنین (ع) را معرفی می کرد به همه آنهایی که در آنجا بودند گفت وظیفه دارید حادثه امروز را به آنهایی که نبودند برسانید.

وی ادامه داد: امشب هم که امیرالمومنین وصیت خود را به فرزندانش و همه روسا و بزرگان شیعه که در کنار بستر او بودند اعلام کرد این وصیت من برای شماست و همه آنهایی که این وصیت به آنها می رسد به کسانی که نیستند برسانند و ایشان با این کار وظیفه رسانه را تاکید کردند.

رییس جمهوری اظهار داشت: خود پیامبر (ص) هم رسانه بود و کار رسانه کار پیامبری و مقدسی است همانطور که رسول باید امین باشد همه رسانه ها باید واقعیت های جامعه را به خوبی به مردم ابلاغ کنند.

روحانی گفت: ایام انتخابات که ایام مهمی بود و عید سیاسی ملت ایران بود و روزها و شب های قدر برای ملت بود مردم قدر خود را و آینده خود و سرنوشت خود را رقم زدند و ساختند.

وی افزود: در حساس ترین موقعیت منطقه ای ، تاریخی و جهانی در شرایطی که غرب فشار جدید بر ایران بود و در منطقه اجماع کرده بودند تا پیام تهدید را به ملت ما ابلاغ کنند و همه اربابان دستورهای جدیدی را به تروریست های منطقه داده بودند که تا تهران را باید ناامن کنند.

رییس جمهوری اضافه کرد: مردم در روز انتخابات به خوبی به صحنه آمدند و رسانه های ما هم همین طور و امشب که شب قدر است. شب گله نیست و زمان انتخابات هم سپری شده است و در شرایط امروز بیشتر باید به آینده بنگریم و به اهداف ملی و نه رقابت های دیروز نگاه کنیم.

وی گفت: روزهای پیروزی ملی برای مردم تبیین نشد. دولت چیزی نیست جز این که نماینده مردم است یکی از اشتباهاتی که رسانه ها باید تصحیح کنند می گویند رسانه طرفدار دولت است ، دولت کسی نیست جز نماینده مردم.

رئیس جمهوری افزود: مردم به پای صندوق رای می روند و هر چهارسال یکبار این اتفاق می افتند و یک نفر را انتخاب می کنند و کسی انتخاب می شود که بر مبنای قانون اساسی او رییس جمهوری همه مردم است برای وظایفی که قانون اساسی بر دوش فرد منتخب گذاشته است.

روحانی افزود: طرفدار دولت بودن یعنی طرفدار مردم بودن و اگر طرفدار مردم نباشیم پس طرفدار چه کسی باشیم ، باید انتقاد کنیم اما انتقاد درست چند درصد واقعیت ها را بگوییم و چند درصد را نگوییم!

وی اضافه کرد: رفتار برخی رسانه ها از اول انتقاد نیست بلکه تخریب است ، فرض کنیم انتقاد آنها صحیح باشد از اول تا آخر انتقاد ، انتقاد یعنی واقعیتی را برای مردم توضیح دهیم و بگوییم در گندم خودکفا شدیم بعد نقد هم کنیم این خوب است بنابراین انتقاد سازنده لازم است.

رئیس جمهوری گفت: اینکه بگوییم در گازوییل که در سال 92 روزانه شش میلیون لیتر وارد می کردیم و امروز 13 میلیون صادر می کنیم بعد بگوییم کم است چه باید بکنیم ، زیاد کنیم بگوییم به مردم که در بنزین خودکفا شدیم و بزودی صادرکننده بنزین خواهیم شد اصل را به مردم بگوییم و واقعیت را توضیح دهیم.

روحانی افزود: بگوییم در طول 3و نیم سال در پارس جنوبی 11 فاز افنتتاح کردیم و در طول دولتهای گذشته 10 فاز افتتاح شد ولی بگوییم ای کاش 12 فاز افتتاح می شد !

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: بگوییم بعد از سالها صادرات بر واردات پیشی گرفت ولی بعد بگوییم ای کاش از سال 93 این اتفاق می افتاد ، بگوییم در خودکفایی محصولات غذایی که 21 میلیون تن به آن اضافه شد به گونه ای بگوییم که چرا 22 میلیون تن اضافه نشده است و از نول به جای نقد تخریب کنیم.

روحانی با بیان اینکه از رسانه هایی که ادای وظیفه کردند سپاسگزارم، گفت: رسانه هایی که مسیر آنها دقیق نبود، روزهای انتخابات تمام شد و دولت یازدهم هم تمام شد و می خواهیم وارد دولت دوازدهم شویم که در فضای جدید و لحن ها را دوستانه و برادرانه کنیم.

وی افزود: امشب که شب امیرالمومنین است وی در طول زندگی آنچه را خواست در سخنانش به ما بیاموزد این بود که تبلیغات ناصحیح می تواند حتی چهره امیرالمومنین و واقعیت این چهره که سراسر حق و عدل است را به گونه ای دیگر نشان دهد.

رییس جمهوری گفت: اما رسانه ناصحیح کاری کرد که مردم در جنگ جمل ، صفین و نهروان روبروی امیرالمومنین ایستادند به گونه ای که خود امیرالمومنین در روزهای آخر زندگیش بعد از آنکه از یاران گذشته اش سخن گفت دست بر صورتش زد و دقایقی گریه کرد ، گریه طولانی کرد و بعد راجع به شرایط با مردم سخن گفت که نشان می دهد رسالت سنگینی بر دوش داریم .

روحانی افزود: البته مردم در صحنه انتخابات به میدان آمدند و هر فرد شهروند رسانه شد و جوانان با تلفن های همراه به میدان آمدند واگر رسانه هایی که در مسیر حق حرکت می کردند تنها بودند در انتخابات موفق نبودید.
وی اضافه کرد: چرا لحن خود را اصلاح نمی کنیم ، با لحن تند به جایی نمی رسیم و جز اعتدال راه دیگری وجود ندارد ، امام هم با اعتدال انقلاب را پیروز کرد و اگر می گفت مردم با ارتش بجنگند تمام کشور حمام خون می شد پس امام هاضمه ای را درست کرد که هر چیزی را در خود جذب و هضم کرد.
رئیس جمهوری گفت: وقتی امیرالمومنین در جنگ صفین دید سخن ناروا می گویند حتی طرف مقابلش ناحق بود و امیرالمومنین به حق بود فرمود به شما درس ندادم که فحش بدهید مگر شیعه علی نیستیم چرا فحش را افتخار می دانیم و ناسزاگویی را انقلابی گری می دانیم ، انقلابی گری ما منش امیرالمومنین ، عمار و یاسر است .
روحانی افزود: برای چه انقلاب کردید برای اینکه راه امیرالمومنین را طی کنیم پس این طور دعا کنیم واز امیرالمونمین یاد بگیریم و از خداوند بخواهیم خونی بر زمین نریزد و برایمان صلح برقرار کند.
وی افزود: امیرالمومنین به ما یاد داد چه مسیری را انتخاب کنیم و تلاش کنیم علی را انتخاب کنیم و امشب شب امیرالمومنین است پس از خداوند بخواهیم ما را پیرو و شیعه امیرالمومنین قرار دهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین