کد خبر: ۹۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
آیت الله مکارم شیرازی:
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که وحدت و انسجام با شعار ایجاد نمی شود، بر ضرورت سهیم بودن همه گروه ها و جناح ها در مدیریت کشور تاکید کرد.
ناطقان: این مرجع تقلید جمعه شب در جمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به استخدام تروریست ها برای ناامن کردن کشورمان از سوی دشمنان انقلاب که مدعی مبارزه با تروریسم هستند، خاطرنشان کرد: امروز همه باید یکدیگر را برادر خود بدانند و هیچگاه نگاه بیگانه به یکدیگر نداشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر می خواهیم وحدت و اتفاق در جامعه حاصل شود، باید مسائل انتخابات را به فراموشی بسپاریم، اظهار داشت: برگزاری انتخابات با برخی بداخلاقی هایی همراه بود، اما امروز باید از آن مسائل صرفنظر کرده و برای آبادانی کشور دست به دست هم بدهیم.

وی با بیان این که وحدت و انسجام با شعار ایجاد نمی شود، بر ضرورت سهیم بودن همه گروه ها و جناح ها در مدیریت کشور تاکید کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، خاطرنشان کرد: ایشان در چندین خطبه دنیای فانی را مذمت کرده اما فضیلت هایی را نیز برای دنیا مطرح فرموده اند، البته برای کسانی که در دنیا برای آخرت خود توشه جمع کرده و به عبادت و بندگی پروردگار متعال مشغولند، هیچ گاه هدف نهایی خود را در دنیای فانی قرار نداده اند.

وی با بیان این که هرکدام از فرازهای نهج البلاغه درس بزرگی برای ما است، تصریح کرد: بخش های مختلف جامعه اعم از رسانه ها، حوزه های علمیه و مراکز علمی با نهج البلاغه فاصله دارند و ما هنوز قدر آن را به خوبی نمی دانیم، در حالی که اگر با این کتاب ارزشمند آشنا شویم، یک جهان وسیله و طریق سعادت و سلامت در اختیار ما قرار می دهد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، تصریح کرد: همه باید آیات نورانی قرآن کریم را در زندگی خود به عنوان هدف و چراغ راه قرار دهند و تلاش کنیم تا هرچه بیشتر و بهتر قرآن را بخوانیم، بفهمیم، عمل کنیم و منتشر کنیم و این وظایفی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین