کد خبر: ۹۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
والدین در چین می توانند ژنوم نوزاد تازه به دنیا آمده شان را رمزگشایی کنند تا خطر ابتلا به بیماری های مختلف و حتی ریزش مو در آینده آنها را از همان ابتدا تشخیص دهند.
ناطقان:شرکتی در بوستون آمریکا که در زمینه توالی سازی دی ان ای فعالیت دارد امکان رمزگشایی کامل ژنوم نوزادان تازه به دنیا آمده در چین را فراهم کرده است. 
 
این شرکت که Veritas Genetics نام دارد اعلام کرد انجام چنین کاری به تجویز پزشک صورت می گیرد. چنین رمزگشایی ۹۵۰ بیماری و اختلال را در دوران کودکی و بزرگسالی نوزاد برملا می سازد. 
 
همچنین از روی نتایج این رمزگشایی می توان ۲۰۰ ژن مرتبط با واکنش های دارویی را مورد بررسی قرار داد. 
 
نکته جالب توجه این است که از روی این برنامه والدین می توانند ۱۰۰ مهارت فیزیکی خاص کودکشان را از همان ابتدا متوجه شوند. 
 
این خدمات پزشکی که «ژنوم کودک من» نام دارد با پرداخت ۱۵۰۰ دلار انجام می شود که به گفته شرکت ارائه دهنده، قابلیت برملاسازی بیماری های خطرناک اما پنهان در کودک را دارد. 
 
البته این نوآوری با انتقاداتی نیز همراه بوده است. برخی کارشناسان معتقدند جهش های ژنتیکی لزوما به معنای بروز بیماری های سخت نیست و به همین دلیل نمی توان با رمزگشایی ژنوم نوزاد، والدین را نسبت به بروز بیماری های مختلف در فرزندانشان مطمئن کرد. 
 
به گفته آنها حتی اگر یک کودک مبتلا به جهش ژنتیکی باشد، ممکن است هیچگاه به بیماری مبتلا نشود. 
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین