کد خبر: ۹۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
یک مقام سعودی مقیم آلمان با استفاده از قانون «مصونیت دیپلماتیک» از مجازات شدن فرار کرد.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، یک مقام سعودی که روز سه‌شنبه باعث مرگ یک دوچرخه سوار 55 ساله آلمانی شده بود با استفاده از «مصونیت دیپلماتیک» تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرد. این دیپلمات با باز کردن ناگهانی درب خودروی خود باعث شد دوچرخه سوار دچار سانحه شود و پس از مدتی به دلیل ضربه‌ای که به سرش خورده بود جانش را از دست بدهد.

همسر این مرد در مصاحبه با روزنامه‌ بیلد اعلام کرد: «برای من مهم نیست که او یک دیپلمات است یا یک فرد عادی او باید عادلانه مجازات شود.»

مقامات آلمان فقط می‌توانند این دیپلمات 50 ساله را اخراج کنند یا از دولت سعودی بخواهند از مصونیت دیپلماتیک او چشم پوشی کند تا تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

دیپلمات‌هایی که در برلین ساکن هستند در سال 2016، 22816 مرتبه قوانین راهنمایی رانندگی را نقض کرده‌اند و باعث وقوع 60 تصادف شده‌اند که 28 فقره از آنها به صدمات منجر شده است. دیپلمات‌های چینی 735، روس‌ها 697 و عربستانی‌ها 683 مورد از این تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین