کد خبر: ۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: «غارعلیصدر» به عنوان ششمین اثر تاریخی همدان صاحب پایگاه میراث طبیعی شد.
ناطقان: علی مالمیر، با بیان اینکه میراث فرهنگی وظیفه حاکمیتی به منظور حفاظت از غارعلیصدر را دارد، افزود: این اداره‌کل با انجام پیگیری‌های لازم پایگاهی در محل غارعلیصدر راه‌اندازی کرده که  موجب حفاظت دقیق‌تر از غار به عنوان یک اثر ملی ثبت شده خواهد شد.

وی ادامه داد: این پایگاه علاوه بر ایجاد زمینه‌های لازم برای حفاظت دقیق‌تر از غار، موجبات جذب گردشگری را نیز فراهم می‌کند.

مالمیر جذب اعتبارات ملی را از دیگر مزایای ایجاد پایگاه برشمرد و یادآور شد: در این دفتر نیرویی از اداره‌کل میراث گماشته می‌شود تا وظایف میراث در برابر غار را پیگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت مطلوب، توسعه بهره‌برداری و همچنین حفاظت موثر از آثار تاریخی هدف از احداث چنین پایگاهی است، یادآور شد: با احداث این پایگاه، ضمن استفاده از اعتبارات استانی از اعتبارات ملی نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور در زمینه راه‌اندازی پایگاه میراث طبیعی وضعیت مطلوب‌تری دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین