کد خبر: ۹۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
چه در حال مصاحبه باشید یا می خواهید یک مکالمه‌ی خدمات مشتریان بد را برای آینده ضبط کنید، گزینه‌های شما این‌ها هستند.
ناطقان: دلایل زیادی برای ضبط مکالمات وجود دارد، مثل‌اینکه شما با یک نفر مصاحبه‌ی شغلی می‌کنید یا در حال بازاریابی هستید. سؤال اصلی این است که چگونه مکالمات خود را ضبط کنیم، ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد، اما قبل از اینکه از هرکدام استفاده کنید مطمئن شوید کار شما قانونی است.

اگر فرض کنیم شما مشکل قانونی ندارید چگونه باید یک مکالمه‌ی تلفنی را ضبط کنیم؟

بدیهی‌ترین روش این است: تماس را فارغ از نوع تلفنی که استفاده می‌کنید روی حالت بلندگو قرار دهید، سپس با یک دستگاه ثانویه تماس را ضبط کنید. این دستگاه ثانویه می‌تواند از یک میکروفون هدستی دیجیتال و وبکم پی سی (صدا هم ضبط می‌کند) گرفته تا یک اسمارت فون با هر اپ ضبط صدایی باشد.

ضعف این روش این است که بلندگو تمام صداهای محیط را نیز بلند می‌کند. اگر شما هنگام صحبت کردن تایپ کنید(مثل هنگام مصاحبه)، چیک چیک کیبورد شما ممکن است صدای زائدی روی صدای ضبط‌شده‌ی شما باشد.

Google Voice گزینه‌ی بهتری است. این سرویس ضبط صدا را به طرز عجیبی آسان می‌کند: تنها کافی است هنگام مکالمه 4 را فشار دهید تا ضبط شروع شود، سپس دوباره 4 را فشار دهید تا ضبط متوقف شود. وقتی‌که کارتان تمام شد، شما یک فایل mp3 خواهید داشت که می‌توانید آنلاین گوش کنید یا آن را دانلود کنید. فقط به یاد داشته باشید که این برنامه ابتدا شروع ضبط را اعلام می‌کند، پس نمی‌توانید این کار را در خفا انجام دهید.

همچنین این سرویس فقط هنگامی‌که با شما تماس گرفته می‌شود کار می‌کند، اگر شما باکسی تماس بگیرید، مثل تماس با خدمات مشتریان، این برنامه کمکی نخواهد کرد.(راه حرفه‌ای: می‌توانید از GetHuman استفاده کنید تا یک تماس از خدمات مشتریان به شماره Google Voice گرفته شود تا تماس‌های بیرونی را هم ضبط کنید)

اگر شما بایستی قادر به ضبط تماس‌های بیرونی یا کنفرانسی باشید، Recordator را امتحان کنید. این برنامه بی پلتفرم(Platform-agnostic) است یعنی با تلفن ثابت، تلفن همراه و غیره کار می‌کند. این بدین خاطر است که بر تماس سه مسیره تکیه می‌کند. به طرز مؤثری مکالمه‌ی شمارا به یک سرویس ضبط وصل می‌کند. بااین‌وجود این سرویس مجانی نیست. هم‌زمان با ضبط هزینه برای شما لحاظ می‌شود و چیزی حدود 0.1 دلار بر دقیقه است.

شما همچنین می‌توانید از گزینه‌های اپلیکیشنی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال Call Recorder – ACR می‌تواند به‌سادگی تماس‌های ورودی و خروجی را ضبط کند اما حواستان باشد ابتدا امتحانش کنید چون تمام گوشی‌ها از ضبط کردن پشتیبانی نمی‌کنند.

کاربران آیفون می‌توانند چیزی مثل Call Recorder Free را امتحان کنند که شباهت آن با Recordator این است که بر تماس سه مسیره برای اتصال شما به یک خط ضبط کننده تکیه می‌کند. اما به یاد داشته باشید باوجوداینکه نسخه‌ی مجانی تمام مکالمه‌ی شمارا ضبط می‌کند، فقط 60 ثانیه‌ی اول بازپخش می‌شود مگر اینکه شما نسخه‌ی Pro را خریداری کنید($9.99). همچنین TapeACall وجود دارد که $7.99 سالانه هزینه دارد و هم تماس‌های ورودی و هم خروجی را ضبط می‌کند پرداخت این مبلغ، ضبط بدون محدودیت را در اختیار شما می‌گذارد و برای هر دقیقه مبلغی وجود ندارد.

اما گزینه‌ی دیگری نیز هست: یک اپ Voice-over-IP که از ضبط تماس پشتیبانی کند، به‌عنوان‌مثال WePhone به شما امکان تماس راه دور و بین‌المللی را می‌دهد و برای ضبط و توقف ضبط مکالمه کافی است یک کلید را فشار دهید.

کاربران همچنین از اپ هایی مثل FireRTCT، RecordiaPro و Yallo یادکرده‌اند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین