کد خبر: ۹۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: جیرجیرک و ملخ سرشار از پروئتین بوده و با مصرف آن می‌توان به میزان دوبرابر گوشت سفید و قرمز پروتئین را جذب بدن کرد.
ناطقان: محمد حسین عزیزی گفت: تحقیقات علمی و آزمایشات انجام شده نشان می‌دهد مصرف حشراتی، چون ملخ و جیرجیرک نه تنها ضرر ندارد بلکه سرشار از پروتئین است و از دیرباز این حشرات در شهرهای سیرجان، نیشابور، سبزوار، کرمان و خراسان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی افزود: پروتئین موجود در بدن این حشرات بیش از گوشت قرمز و سفید است و می‌توانند به عنوان مکمل پروتئینی در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: با توجه به وجود میکروب‌های متعدد در بدن حشرات، با پختن و سرخ کردن، آلودگی‌ها از بین رفته  و می‌تواند فواید بسیاری داشته باشند.

عزیزی یادآور شد: گوشت حیواناتی، چون خرگوش، خرچنگ، لاک پشت و ... نیز به عنوان منابع غذایی مفید درکشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بر اساس حکم شرعی،رمصرف گوشت این حیوانات در کشورهای اسلامی حرام اعلام شده است.

جیرجیرک و ملخ منبع غنی پروتئین/ خوردن برخی حشرات حلال است

وی درادامه گفت: استفاده ازملخ و انواع جیرجیرک‌ها علاوه بر کشور‌های عربی و مسلمان نشین، متقاضیان زیادی را در کشورهای ژاپن، اندونزی، فیلیپین، چین و ... به خود اختصاص داده است چرا که مصرف این گونه حشرات می‌تواند به عنوان منبع طبیعی انواع پروتئین‌ها و ویتامین‌ها محسوب شود.

منبع: میزان
برچسب ها: جیرجیرک ، ملخ ، پروتئین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین