کد خبر: ۹۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰
متخصصان به افرادی که قصد دارند در روزهای گرم تابستان ورزش کنند توصیه می‌کنند که به جای ورزش در ساعت‌های گرم روز، در ساعت‌های خنک غروب ورزش کنند.
ناطقان: متخصصان معتقدند که ورزش در هوای گرم باعث افزایش احتمال خطر گرمازدگی و در طولانی مدت باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود. ورزش در گرمای زیاد باعث می‌شود که رطوبت پوست به میزان زیادی کاهش یابد و چین و چروک بر روی پوست ایجاد شود. بنابراین بهتر است افراد در روزهای گرم تابستان در ساعت‌هایی که هوا خنک‌تر است ورزش کنند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: بیشتر افراد تصور می‌کنند که ورزش کردن در ساعات پایانی روز بر خواب آنها تاثیر منفی می‌گذارد. با این حال شواهد علمی برای اثبات این مساله وجود ندارد. ورزش کردن به صورت کلی باعث بهبود بخشیدن به وضعیت خواب می‌شود.

آن چه بیشتر بر خواب تاثیرگذار است زمان غذا خوردن است. بهتر است فاصله بین اولین وعده غذایی روز و آخرین وعده غذایی روز کمتر از 12 ساعت باشد. یعنی اگر شما ساعت هشت صبح صبحانه می‌خورید دیرتر از ساعت هشت شب شام نخورید. ضمنا اگر بعد از غروب آفتاب که هورمون ملاتونین ترشح می‌شود غذا خورده شود خواب دچار اختلال می‌شود. بهتر است افرادی که قصد دارند غروب ورزش کنند تا ساعت هفت و نیم ورزش را به پایان برسانند که به ‌این‌ ترتیب ساعت هشت آخرین وعده غذایی خود را بخورند.

برای برقراری سلامتی باید به سه فاکتور ورزش، تغذیه و خواب توجه کرد. اگر میزان خواب کم باشد و فرد صبح زود برای ورزش بیدار شود، این مساله هم به بدن آسیب می زند.

خوردن میان وعده غذایی دو ساعت قبل از ورزش می‌تواند انرژی لازم برای فعالیت ورزش را تامین کند. بهتر است که در این میان وعده پروتئین و کربوهیدرات وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین