کد خبر: ۹۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
نخست‌وزیر عراق در سفر به عربستان ضمن تقدیر از شجاعت نیروهای عراقی در جنگشان علیه داعش، گفت: عراقی‌ها با صبر و وحدتشان پیروزی را محقق کردند.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سفرش به عربستان با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور دیدار و درباره راه‌های همکاری و تقویت روابط میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها گفتگو کرد.

پادشاه عربستان ضمن استقبال گرم از العبادی و هیئت همراهش، گفت: آغوش ما به روی شما باز است و تمامی راه‌های ممکن برای همکاری با عراق موجود است. ما آماده همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، مرزها، بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری، تبادل منافع، افزایش هماهنگی در مقابله با تروریسم، همکاری برای از بین بردن داعش و حفظ امنیت مشترک هستیم. ما از دیدار با شما خرسندیم و تلاشتان را در زمینه مبارزه با تروریسم و دستاوردهایی که در این راستا محقق کرده‌اید، می‌ستاییم.

وی ثبات عراق و همبستگی مردم این کشور را ستود و آرزوی تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور کرد.

العبادی نیز از ملک سلمان به دلیل استقبال گرم از او تشکر کرد و گفت: ما برای ایجاد روابط درست و استوار با گام‌های مطمئن و سنجیده تلاش می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما تنها با قدرت نظامی بر داعش پیروز نشدیم بلکه زمانی که بین شهروندانمان تمایز قائل نشدیم توانستیم به اعتماد و همکاری آن‌ها دست یابیم. ما به تنوع دینی و قومی و مذهبی احترام می‌گذاریم. روابط ما برپایه منافع مردممان است و می‌خواهیم روابطمان را با کشورهای مختلف جهان حفظ کنیم.

وی بر اهمیت همکاری علیه تروریسم و از بین بردن داعش تأکید کرد.

العبادی همچنین پس از ادای مناسک عمره گفت: عراقی‌ها با صبر و وحدتشان و نیروهایمان با شجاعت و تکلشان بر خدا توانستند پیروزی را محقق کرده و شهرهایمان را از چنگال داعش آزاد کنند.

وی شجاعت نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش را ستود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: العبادی ، عراق ، داعش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین