کد خبر: ۹۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
مقامات آمریکایی از احتمال آلوده شدن 135 نفر به بیماری‌های خونی در پایگاه هوایی این کشور در قطر خبر دادند.
ناطقان: به نقل از سایت میلیتری؛ نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد احتمالا 135 بیماری که برای انجام آزمایش‌های کولونوسکوپی و یا آندوسکوپی به مرکز العدید در قطر مراجعه کرده بودند، به بیماری‌های قابل انتقال از خون مانند ایدز و یا هپاتیت مبتلا شده‌اند.

لارین بار، سخنگوی دفتر جراحی عمومی نیروی هوایی آمریکا، در این باره توضیح داد: در 8 سال گذشته اسکوپ‌هایی که برای فیلمبرداری به داخل بدن بیمار فرستاده می‌شد، هیچکدام به درستی و طبق آیین‌نامه سازمان غذا و دارو شستشو نشدند. به همین دلیل بیمارانی که در بازه زمانی آوریل 2008 تا آوریل 2016 برای آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی به مرکز درمانی پایگاه هوایی العدید مراجعه کردند احتمالا در معرض ابتلا به بیماری‌های منتقل شونده از راه خون قرار گرفته‌اند. با اینکه احتمال انتقال ویروس ایدز و هپاتیت از این راه بسیار ضعیف است، تمام 135 بیمار در معرض تهدید برای انجام آزمایشات تکمیلی و اطمینان از وضع سلامت آنها به پایگاه فراخوانده شده‌اند.

ژنرال رابرت میلر، فرمانده بخش درمانی آژانس عملیات نظامی نیروی هوایی آمریکا، در این باره گفت: حفظ سلامت نیروهای آمریکایی و خانواده آنها برای ما در اولویت قرار دارد. ما از سهل‌انگاری پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و به بیماران در معرض خطر اطمینان می‌دهیم اقدامات لازم در جهت اطمینان از وضع سلامت آنها انجام خواهد شد.
برچسب ها: آمریکا ، ویروسHIV ، قطر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین