کد خبر: ۹۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
پلیس فدرال برزیل اعلام کرده است بازرسان این نهاد شواهدی مبنی بر دریافت رشوه از سوی رئیس‌جمهور این کشور پیدا کردند که این امر می‌تواند تهدید جدیدی برای قدرت وی و تعلیق او از قدرت باشد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشل تامر، رئیس‌جمهور برزیل به دلیل شهادت یکی از تاجران ثروتمند برزیل مبنی بر رشوه‌گیری مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. در حالی که شخص تامر این ادعا را رد و تاکید می‌کند که از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد در صورتی که دادستان عالی برزیل با تحقیقات پلیس موافقت کند کنگره باید درباره ارجاع پرونده تامر به دادگاه عالی برزیل تصمیم‌گیری کند.

در صورتی که دو سوم اعضای کنگره به این تحقیقات رای مثبت دهند تامر به دلیل روند قضائی به صورت موقت از سمت خود تعلیق می‌شود.

در گزارشی که دادگاه عالی برزیل روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر کرد بازرسان پلیس فدرال این کشور شواهد کافی برای اثبات رشوه‌گیری تامر از طریق یکی از معاونانش وجود دارد.

پیش از این فیلمی منتشر شده بود که در آن معاون تامر در حالی که کیفی حاوی حدود ۱۵۰ هزار دلار پول نقد را به رئیس‌جمهور تحویل می‌داد، نشان داده بود.

در حال حاضر تامر در سه پرونده مورد پیگرد قضائی قرار دارد: فساد، مانع تراشی در روند رسیدگی قضائی و عضویت در یک مجموعه مجرمانه.

تامر که میزان محبوبیتش به شدت کاهش پیدا کرده در حال حاضر در روسیه به سر می‌برد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین