کد خبر: ۹۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
سخنگوی دولت تأکید کرد که تفکیک وزارتخانه‌ها باعث افزایش جمعیت و بدنه دولت نمی‌شود.
ناطقان: محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه تفکیک چند وزارتخانه گفت: تجربه نشان داده که برخی از ادغام‌ها اگر در کشورهای دیگر توجیه داشته باشد اما شاید با توجه به وضعیت ساختار اداری ما ناهماهنگ باشد.

وی ادامه داد: در کشوری که بخش قابل توجهی از اقتصاد آن توسط دولت اداره می‌شود بسیار زود است که همان شیوه کشورهای دیگر را اجرا کنیم. چهار سال اخیر نیز نشان داد که ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی با عنایت به اینکه مقوله مباحث عمرانی عمدتاً در وزارت راه و ترابری و مسکن در وزارت مسکن انجام می‌شود، غیر قابل کنترل است که یک نفر هر دو امر را مدیریت کند یا بحث صنعت، معدن و تجارت که در کشورهای دیگر بخش صنعت و تجارت عمدتاً توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد، بنابراین دولت تصمیم گرفت که برای چابک‌ها کردن فعالیت‌ها این تفکیک انجام گیرد.

سخنگوی دولت اظهار امیدواری کرد که مجلس پس از تعطیلات حوزه انتخابیه بحث تفکیک وزارتخانه‌ها را بررسی و نهایی کند تا کابینه دولت دوازدهم طبق آن معرفی شود.

نوبخت تأکید کرد: ما افزایش جمعیت و بدنه دولت در این تفکیک دولت وجود نخواهد داشت چون قبلاً تجمیع صورت گرفته بود و تفاوتی در این موضوع حاصل نمی‌شود.

وی درباره شروط نه‌گانه رهبری برای اجرای برجام و بدعهدی آمریکایی‌ها نیز گفت:  یک هیأت نظارتی برای چگونگی اجرای برجام انتخاب شده و این هیأت هم اکنون نیز در حال بررسی است و قطعاً اگر جمع‌بندی این هیأت این باشد که نقض برجام صورت گرفته در خود برجام چگونگی رسیدگی به اعتراض و شکایت هر یک از طرفین برای نقض توسط طرف دیگر در نظر گرفته شده است و ما از همه ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حق ملی خود استفاده می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین