کد خبر: ۹۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با رئیس پارلمان عراق دیدار کرد.
ناطقان: به نقل از النور نیوز، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق دیدار و طرفین در مورد اوضاع منطقه و دستاوردهای اخیر، راه‌های تقویت امنیت و ثبات میان کشورهای منطقه، ‌تلاش برای پایان دادن به تنش‌های موجود و همچنین همکاری مشترک برای مبارزه با تروریست‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

هم‌چنین دو طرف بر اهمیت همکاری‌های دو جانبه و تحقق منافع مشترک دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق گفت: کشور عراق از تمام تلاش‌هایی که هدف آن رشد و پیشرفت اقتصاد است حمایت می‌کند. عراق برای ایجاد امنیت و صلح در منطقه فداکاری‌های زیادی کرد و توانست تروریست‌ها را خارج کند و از گسترش و انتشار آن‌ها جلوگیری کند و ما تلاش می‌کنیم که به منظور حفظ حاکمیت کشورها و تقویت حسن همجواری با کشورهای منطقه همکاری‌های بیش‌تری داشته باشیم.

وی همچنین گفت: تنها راه پایان دادن به تنش‌های موجود در منطقه تفاهم و گفت‌وگو است و کشور عراق از این گفت‌وگو و تفاهم حمایت می‌کند،‌ زیرا تنش‌های موجود تاثیراتی منفی برای تمام کشورهای منطقه خواهد داشت.

از سوی دیگر ایرج مسجدی، سفیر کشورمان در عراق ضمن تاکید بر نقش عراق در مبارزه با تروریست‌ها، گفت: ما خواستار روابط دو جانبه و ایجاد بهترین روابط میان دو کشور هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین