کد خبر: ۹۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
رئیس سازمان غذا و دارو ادعای ۵ تا ۱۰ برابری قیمت دارو‌های قبرسی و هندی در مقایسه با دارو‌های تولید داخل را رد کرد.
ناطقان: رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر حمایت وزارت بهداشت از صنعت داروسازی کشور گفت: صنایع داروسازی در شرایط غیر رقابتی توانسته اکثریت نیاز‌های دارویی داخلی را تامین کند، ولی این به معنای تطبیق استاندارد‌های کیفی صنعت داخلی با استاندارد‌های بین المللی نیست و همانطور که تلویحا عنوان شده است، وضعیت GMP صنایع داروسازی ایران در جایگاهی است که شرکت‌های قبرسی و هندی هم از آن‌ها پیش گرفته اند.

وی افزود: وجدان ملی و قصد صیانتی که از سرمایه‌های داخلی وجود دارد و البته اهمیت سلامت مردم کشور می‌طلبد که شرکت‌های داروسازی هر چه سریع‌تر در راستای این انطباق قدم بردارند که در غیر این صورت به علت اشکالات کیفیتی در بازار داخل نه تنها جایگاه خود را از دست خواهند داد بلکه در بازار‌های صادراتی نیز جایگاهی نخواهند داشت.

دیناروند ادامه داد: انطباق با شرایط GMP نه تنها باعث افزایش کیفیت فرآورده‌های دارویی کشور می‌شود بلکه باعث کارآفرینی برای بسیاری از کارشناسان صنایع داروسازی شده و باعث توزیع عادلانه ثروت از معدود سهامداران صنعت به سمت اقشار تحصیل کرده کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت مقایسه قیمت دارو‌های ایرانی با وارداتی اظهار داشت: ادعای ۵ تا ۱۰ برابری قیمت دارو‌های قبرسی و هندی نسبت به دارو‌های ایرانی کاملا نادرست است و دلیل اینکه دارو‌های وارداتی به طور کلی گرانتر از دارو‌های ایرانی هستند، عمدتا به «برند» بودن بسیاری از دارو‌های وارداتی مربوط است که در همه دنیا هم قیمت آن‌ها بالاتر از داروی ژنریک است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: سازمان غذا و دارو تحت هیچ شرایطی بازار کشور را در اختیار دارو‌های ارزان قیمت وارداتی قرار نداده است تا بدین ترتیب امکان مقایسه آن‌ها با دارو‌های تولید وجود داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین