کد خبر: ۹۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
سلامتی و ابتلا به برخی بیماری‌ها در افراد به ماه و فصلی که در آن به دنیا آمده اند بستگی دارد، در بعضی فصول سال شرایط آب و هوایی و دیگر عوامل باعث حساسیت پذیری در برابر بیماری‌ها می‌شود.
ناطقان: اگر درصدد برنامه ریزی برای فرزند آوری هستید در کنار تمام موارد، در خصوص ماه تولد فرزندان خود هم دقیق باشید، به دنیا آمدن کودک در برخی ماه‌ها سبب تقویت سیستم ایمنی در سال‌های آتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها می‌شود.

دانشمندان اسپانیایی به تازگی ۲۷ بیماری مختلف را شناسایی کرده اند که ارتباط مستقیمی با ماه تولد افراد دارد.

در عین حال ابتلا به بیماری‌های با زمینه ماه تولد در زنان و مردان متفاوت است، اما به طور کلی برمردان بیشتر اثر می‌گذارد.

یافته‌های دانشمندان دانشگاه آلیکانته اسپانیا بر روی بیش از ۳۰ هزار فرد و بررسی ماه تولد آنها با میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف نشان می‌دهد، کودکانی که در ماه‌های گرم سال به دنیا می‌آیند از وضعیت سلامت مطلوب تری به نسبت سایر کودکان برخوردار هستند، زیرا در اوایل دوران نوزادی از میزان بیشتری از نور خورشید برخوردار می‌شوند و میزان بیماری و رشد ویروس‌ها و باکتری‌ها در هوا کمتر از ماه‌های سرد سال است.

براساس این تحقیقات مردان متولد ماه سپتامبر بیشتر از سایر ماه‌ها در معرض ابتلا به مشکلات تیروئیدی قرار دارند، همچنین دختران متولد ماه ژوئن کمتر از سایر دختران از مشکلاتی، چون میگرن یا عوارض ناشی از یائسگی رنج می‌برند.

کودکان متولد ماه آگوست بیشتر از متولدین سایر ماه‌ها به بیماری آسم مبتلا می‌شوند.

همچنین زنان متولد ماه ژوئیه بیشتر از سایر زنان مبتلا به بیماری فشار خون بالا می‌شوند.

زنان متولد ماه ژانویه بیشتر از سایر ماه‌ها دچار حملات میگرن و سکته قلبی در سنین بالا می‌شوند.

در تحقیقی مشابه دانشمندان دانشگاه کلمبیا نیز با بررسی برروی متولدین ماه‌های مختلف سال و بیماری‌های مشترک بین آن‌ها دریافتند متولدین ماه می‌ سالمترین افراد از جهت مصونیت در مقابل بیماری‌ها هستند و در عوض متولدین ماه اکتبر بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قراردارند، این دانشمندان همچنین اعتقاد دارند ماه تولد بر دیگر فاکتور‌ها از جمله هوش، موفقیت کاری، تحصیلی، ازدواج و حتی امید به زندگی در افراد موثر است.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد نیز درتحقیق در این خصوص دریافتند کودکان متولد فصل بهار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم، اوتیسم و حتی بیماری آلزایمر در دوران بزرگسالی مواجه می‌شوند.

کارشناسان بر این اساس به والدین توصیه می‌کنند به ویژه اگر سابقه ابتلا به بیماری‌های زمینه ای مانند آلرژی، مشکلات قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و اعصاب و روان در خانواده و اقوام درجه یک وجود دارد تا حد امکان با برنامه ریزی ماه تولد فرزندان خود را در ماه‌هایی غیر از ماه‌های افراد مبتلا به بیماری در خانواده قراردهند.

گفتنی است، یافته‌ها در خصوص تاثیر ماه تولد بر سلامت زنان و مردان در جدیدترین شماره از مجله Medicina Clinica منتشر شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین