کد خبر: ۹۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
حیدر العبادی اعلام کرد که برای بازسازی زیرساخت‌ها و شهرها و استان‌هایی که در اشغال داعش بودند، 100 میلیارد دلار نیاز است.
ناطقان: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود با بیان اینکه کشورهای منطقه باید در شکست کامل تروریسم کمک کنند؛ هزینه بازسازی شهرها و استان‌های عراق را 100 میلیارد دلار تخمین زد.

این کنفرانس سه شنبه‌ها برگزار می‌شود که به علت سفر منطقه‌ای العبادی به کشورهای عربستان، ایران و کویت، روز گذشته انجام گرفت.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، العبادی گفت: زیر ساخت‌ها و اماکن عمومی و خصوصی در استان‌ها و شهرهایی که در اشغال داعش بودند، نابود شده و برای بازسازی آنها نیاز به 100 میلیارد دلار داریم.

او افزود: به زودی برای بازسازی مکان‌های باستانی و تاریخی از جمله [مناره] «الحدباء» و شهر نمرود و الحضر که به دست داعش تخریب شده است، وارد عمل خواهیم شد.

نخست‌وزیر عراق همچنین اعلام کرد که کویت رغبت و آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در عراق اعلام کرده است.

فرمانده کل نیروهای عراق درباره آزادسازی موصل نیز گفت که این اتفاق در روزهای آتی خواهد افتاد و در حال حاضر فقط مسأله زمان آن مطرح است.
برچسب ها: بازسازی ، عراق ، هزینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین