کد خبر: ۹۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
به دنبال ارائه درخواست‌های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به قطر برای پایان بحران اخیر دولت امارات تاکید کرد در صورت مخالفت دوحه با این خواسته‌ها روابط خود را به طور کامل با امارات قطع می‌کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت قطر جمعه شب اعلام کرد که لیستی از خواسته‌های کشورهای محاصره کننده دوحه و مصر را دریافت کرده است.

وزارت خارجه قطر توضیح داد که در حال بررسی این لیست و خواسته‌های وارده در آن جهت پاسخ رسمی به آنها و تحویل آن به کویت به عنوان میانجی این بحران است.

همزمان دولت امارات هشدار داد: اگر قطر خواسته‌های کشورهای همسایه از جمله بستن شبکه الجزیره را جدی نگیرد به طور نهایی و کامل با این کشور قطع ارتباط می‌کند.

هشدار امارات به قطر پس از دو هفته از بحران دیپلماتیک میان کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح شد.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در این اظهارات قطر را به فاش کردن سند حاوی خواسته‌های عربستان و کشورهای هم‌پیمانش متهم کرد.

پیشتر شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که کویت سندی شامل خواسته‌های رسمی عربستان و متحدانش را به دوحه تحویل داده است که یکی از این خواسته‌ها بستن شبکه الجزیره و تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در اراضی قطر است.

قرقاش در توئیتر نوشت: افشای این سند به معنی شکست تلاش‌های میانجی‌گرانه است و عاقلانه است که قطر با خواسته‌های همسایگانش به طور جدی همکاری کند در غیر این صورت جدایی نهایی صورت خواهد گرفت. گزینه‌ها مقابل قطر کاملا مشخص است. قطر باید بین همسایگانش، ثبات و شکوفایی با سراب، عزلت و انزوا یکی را برگزیند.

عربستان و شماری از کشورهای هم‌پیمان آن از چند هفته قبل با ادعای حمایت قطر از گروه‌های تروریستی روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

سفیر امارات در آمریکا نیز به رویترز گفت این لیست شامل خواسته‌های ما از قطر است که همگی این خواسته‌ها مهم هستند. امیدواریم قطر به این خواسته‌ها پاسخ دهد ودر غیر این صورت اوضاع به همین منوال ادامه خواهد داشت.

امارات یکی از چهار کشوری است که قطر را تحریم کرده‌اند.

این چهارکشور به دوحه ۱۰ روز مهلت داده‌اند به خواسته‌هایشان پاسخ دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین