کد خبر: ۹۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
در پی مصالحه دو حزب سیاسی بزرگ این کشور و دستیابی به یک نقشه راه در راستای پیوستن به اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی آلبانی فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کشور آلبانی با ۲.۹ میلیون جمعیت در سال ۲۰۰۹ به ناتو پیوست و موقعیت کاندیداتوری برای پیوستن به اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۴ کسب کرد.

اما هنوز دو اصلاحات کلیدی برای پیوستن به اتحادیه اروپا در پیش‌رو دارد.

ادیراما، نخست وزیر آلبانی که به دنبال دور دوم نخست وزیری است، اعلام کرد که انتخابات روز یکشنبه از نزدیک توسط ناظران بین‌المللی مورد نظارت قرار خواهد گرفت و این انتخابات یک نقطه عطف در تاریخ کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این انتخابات در پیوستن به اتحادیه اروپا باز خواهد کرد.

آلبانی امیدوار است که مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا را در اواخر امسال آغاز کند.

همچنین روز جمعه هزاران نفر از مردم آلبانی به صورت صلح آمیز به خیابان‌ها آمده و از احزاب خود حمایت کردند.

چندی پیش وزرای اپوزیسیون در راستای تضمین منافع عمومی در این انتخابات سراسری به دولت آلبانی پیوستند.

دموکرات‌ها بعد از یک بایکوت سه ماهه برای ایجاد یک دولت تکنوکرات بازگشتند. این اقدام آنها باعث به تعویق افتادن اصلاحات قضایی و افزایش جنگ لفظی در این کشور شده بود که متحدان غربی و ناتو را نگران کرده بود.

ادی راما، نخست وزیر آلبانی اعلام کرد: توافق ما را ملزم می‌کند که بازنده از برنده در تلاش‌هایش برای پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت کند. ما ممکن است در کشورمان در نزاع باشیم اما باید در برابر سوال بروکسل مبنی بر پیوستن به اتحادیه اروپا با یکدیگر متحد شویم.

اگر نتایج لازم به دست آید در این صورت آلبانی به عنوان یک کشور کمونیست پیشین راه هموارتر به سوی پیوستن به اتحادیه اروپا دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین