کد خبر: ۹۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از مبارزه علیه آفت ملخ در مزارع لرستان خبر داد.
ناطقان: ‌مهندس مجید جوادی اظهار کرد: متأسفانه در فصل زراعی جاری زمستان و پاییز با کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم که باعث ایجاد مراتع ضعیف شد.


وی اضافه کرد: با بارندگی‌هایی که طی بهار داشتیم رطوبت در خاک افزایش یافت و متاسفانه ملخ که در خاک تخم‌ریزی می‌کند، این رطوبت موجب تفریق تخم و افزایش پوره آنها شد.

جوادی با بیان اینکه با این شرایط جمعیت ملخ‌ها در مراتع افزایش یافت، افزود: به علت نبود تغذیه کافی در این عرصه‌ها بخشی از آنها به سمت اراضی حاشیه مراتع و جنگل‌ها هجوم آوردند که حال مبارزه علیه این حشره در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان ازجمله کانون‌های هجوم این آفت را سپیددشت، ریمله، خرم‌آباد، دورود و الیگودرز عنوان کرد و گفت: ملخ جزء آفات عمومی محسوب می‌شود و در همین راستا هزینه مبارزه علیه آن برعهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی برای مبارزه سم تأمین شده است، ادامه داد: هر جا که احتمال خسارت هست سریعاً کارشناسان سازمان به محلول‌پاشی مزرعه می‌پردازند کما اینکه در شول‌آباد و سپیددشت این کار انجام شده است و فعلاً مشکل خاصی نداریم.

جوادی خاطرنشان کرد: در شهرستان پلدختر و منطقه کرکی نیز 50 هکتار از برنجکاری‌ها علیه این آفت سم‌پاشی شده‌اند و تابحال بالای هزار هکتار مبارزه داشته‌ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ملخ حمله کننده به مزارع از نوع شاخک بلند و بومی استان است، گفت: به صورت طبیعی کنترل‌کننده‌های آنها ازجمله پرندگان و حشرات وجود دارند اما حال جمعیت آنها از آستانه گذشته و نیاز به مبارزه شیمیایی و محلول‌پاشی دارد.

وی یادآور شد: در گذشته از طعمه‌پاشی استفاده می‌شد که به علت مصرف این طعمه‌ها به وسیله سایر موجودات ازجمله پرندگان و مرگ و میر آنها این نوع مبارزه ممنوع شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین