کد خبر: ۹۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در پیامی ویدیوئی عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت.
ناطقان: می در این پیام که در حساب توئیتری دفتر نخست وزیری انگلیس منتشر شده است، افزود: گرم ترین آرزوهای خوبم را برای مسلمانان بریتانیا و سراسر دنیا که عید فطر را جشن می گیرند، می فرستم. برای بیش از سه میلیون مسلمان بریتانیایی که کمک بزرگ و ارزشمندی به حیات ملی ما می کنند، عید به راستی یک لحظه خاص است.

وی اضافه کرد: پس از طاعات و عبادات عمیق در ماه مبارک رمضان، عید لحظه دلنشینی برای جشن گرفتن با خانواده و دوستان است.

ترزا می با بیان اینکه 'به راستی که ما در بریتانیا مفتخریم که یک دموکراسی باز و چند قومیتی و چند مذهبی هستیم' افزود: در بیش از یک ماه گذشته، بسیاری از ملسلمانان بریتانیایی با همسایگان خود از هر دینی که بوده و نبوده اند آداب مقدس رمضان را سهیم شده اند- از کارهای خیریه در اجتماعات محلی خود گرفته تا دورهمی آخر روز برای باز کردن روزه.

نخست وزیر انگلیس گفت: روحیه همکاری و خدمت در دل هر دین بزرگی قرار دارد و این چیزی است که همه ما می توانیم حول آن متحد شویم.

ترزا می به حوادث تروریستی انگلیس طی یک ماه اخیر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه این ماه لندن چند حادثه تراژیک و تاریک به خود دید. از جمله حمله واقعا دهشتناک در بیرون از مسجد 'فینزبری پارک.' این دومین حمله تروریستی در خیابان های پایتخت ما در یک ماه گذشته بود. تمام لحظات آن همانند حملات قبلی تهوع آور بود.

پلیس لندن بامداد دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که یک راننده خودرو به عابران پیاده در نزدیکی یک مسجد در منطقه فینزبری پارک در شمال لندن حمله کرد. بنا بر اعلام رسانه ها، این حمله 4 کشته و 12 زخمی برجای گذاشت. قربانیان این حادثه مسلمانان روزه دار بودند.

نخست وزیر انگلیس در پیام خود افزود: پاسخ ما به حملاتی مانند این که در پی جدا کردن ما از یکدیگر است، باید این باشد که بیش از پیش به یکدیگر نزدیک بایستیم و متحدانه تاکید کنیم که نفرت و بدی هرگز پیروز نمی شود.

می در انتهای پیامش گفت: لذا با همان روحیه اتحاد - و از طرف همه مردم بریتانیا - آرزوی جشن های شاد و آرامی را برای شما دارم. عید مبارک.

در کشورهایی همچون اسپانیا، کویت، سوریه، صربستان، لبنان، مالزی امروز یکشنبه عید فطر اعلام شده و در برخی کشورها عید فطر فردا دوشنبه خواهد بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ترازمی ، عید فطر ، تبریک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین