کد خبر: ۹۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
مسئول بهداشت و محیط شبکه بهداشت شمیرانات گفت: فروش سبزی خوردن و سالاد‌های بسته بندی شده توسط کارکنان غذافروشی‌ها ممنوع است.
ناطقان: سعید جعفری گفت: نظارت بر بهداشت محیط و کار فست فودی ها، رستوران ها، قنادی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها و اماکانی که مواد غذایی حساس را به فروش می‌رسانند مهم است و این نظارت‌ها حداکثر ماهی یک الی دو بار انجام می‌شود.

وی افزود: کلیه مواد غذایی ارائه شده در مغازه‌های غذا فروشی باید دارای فاکتور خرید از اماکن معتبر وتحت نظارت وزارت بهداشت بوده و آرم استاندارد و تاریخ انقضا بر بسته بندی‌های محصولات درج شده است.

مسئو ل. بهداشت و محیط شبکه بهداشت شمیرانات خاطر نشان کرد: سبزی خوردن و سالادهای موجود در منوی غذافروشی‌ها باید به صورت مکانیزه و کارخانه‌ای بسته بندی شده باشد. این در حالی است که در برخی مغازه‌های این محصولا به شکل خانگی تهیه شده و اعتباری در رعایت اصولی بهداشت در هنگام تهیه، وجود ندارد.

وی عنوان کرد: زیتون پرورده، ترشیجات،کشک و ماست‌های مصرفی در آش فروشی‌ها و رستوران ها، باید پاستوریزه و دارای بسته بندی‌های بهداشتی باشد. این در حالی است که در بسیاری از رستوران‌ها از ماست و زیتون‌های فله‌ای استفاده شده و بسته بندی‌ها توسط کارگران انجام می‌شود.

افشار تأکید کرد: وظیفه نظارت بر وضعیت محصولات خوراکی غذا فروشی ها بر عهده بهداشت محیط و کار  وزارت بهداشت است که در صورت رویت محصولات بدون تاریخ با بسته بندی‌های نامعتبر در غذا فروشی ها، با افراد خاطی برخورد قانونی شده و محصولات معدوم می‌شود.

وی در خصوص جعبه‌های مصرفی در پیتزا فروشی‌های فست فودی‌ها گفت: داخل جعبه‌های پیتزا باید آرم‌های وزارت بهداشت، استاندارد و تأیید مسولان فنی شرکت‌های جعبه سازی، درج شده باشد تا از بهداشت جعبه‌ها اطمینان حاصل شود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین