کد خبر: ۹۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نماز روز نهم ماه شوال، از لزوم توجه به خواندن قرآن کریم و زیارت امام حسین (ع) سخن گفت.
ناطقان: علی محسنی‌راد کارشناس علوم قرآنی گفت: ماه شوال بسیار مبارک است چرا که این ماه با عید بزرگی همچون عید سعید فطر آغاز می‌شود و این مناسبت خود به تنهایی، منشاء خیر و برکت بسیاری است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه در روایت‌های مختلف به آن اشاره شده، هرکسی چند روز از ماه شوال را روزه بگیرد و آن را به روزه ماه مبارک رمضان متصل کند، مانند این است که تمام روزهای سال را روزه گرفته است.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: برخی از روزهای ماه شوال اعمال مربوط به خود را دارد که خواندن تعدادی از نمازها و دعاها از جمله این اعمال است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در روزهای  ماه شوال خواندن سوره هایی مانند سوره حمد، آیه الکرسی و سوره توحید بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

محسنی‌راد افزود: در روایت آمده که هرکسی چنین نمازی را بخواند، خداوند در برابر هر رکعت ثواب‌های بسیار زیادی را در کارنامه اعمال آن فرد درج می‌کند.

وی یادآور شد: همان‌گونه که خواندن قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ثواب بسیار زیادی دارد، اگر مؤمنان سعی کنند تلاوت کتاب الله مجید را همچون یک عادت پسندیده با خود به همراه داشته باشند، فضیلت بسیاری نصیبشان می‌شود از این رو بهتر است در ماه شوال نیز همچون ماه روزه‌داری، قرآن کریم را همواره تلاوت کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: همچنین خواندن زیارت امام حسین (ع) و زیارت عاشورا در ماه شوال از ثواب بسیار زیادی برخوردار است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین