کد خبر: ۹۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، هر شهروند در کشورهای عربی سالانه ۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی را در سطل زباله می‌ریزد، این مقدار در اروپا برای هر فرد ۱۱۰ کیلوگرم است.
ناطقان: به نقل از بی بی سی عربی،محمد کرم مدیر توسعه شرکت 'امرسون' در منطقة خاورمیانه وآفریقا گفت: در کشورهای عربی، هر شهروند به تنهائی سالی ۲۵۰ کیلوگرم غذا را به هدر می‌دهد که این مقدار در اعیاد و مناسبت‌ها به ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم می‌رسد.
 
بر اساس گزارش سازمان خواربار جهانی، دو سوم مواد غذایی در جهان دور ریخته می‌شود که معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن در سال است. در حالیکه برای از بین بردن قحطی وگرسنگی در جهان یک چهارم همین غذایی که مردم دنیا دور می‌ریزند، کافی است.
 
ارزش مواد غذایی که سالانه در کشورهای صنعتی دور ریخته می‌شود حدود ۶۸۰ میلیون دلار است. این مقدار در کشورهای در حال توسعه به ۳۰۰ میلیون دلار در سال می‌رسد.
 
فائو، نبود فرهنگ وآگاهی لازم را از مهمترین دلایل اسراف در مصرف مواد غذایی در جهان برشمرد.
 
بی بی سی در گزارش خود افزود: برای تولید یک عدد سیب رسیده، ۷۰ لیتر و برای تهیه یک ساندویج همبرگر دو هزار و ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود.
 
بر اساس گزارش‌های پیشین سازمان خواروبار جهانی، ۷۹۵ میلیون نفر در جهان، در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، از گرسنگی و سوء تغذیه رنج می‌بردند.
 
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین