کد خبر: ۹۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه دهه اول مرداد از ۹ مرداد اولین اعزام حجاج آغاز می‌شود، گفت: الان گروه‌های پشتیبانی و پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی‌های لازم حضور دارند.
ناطقان: سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حجاج امسال عنوان کرد:  آن چیزی که در مورد حج سیاست رسمی نظام است، برگزاری با عزت و کرامت حج است تا امنیت حجاج و کرامت آنها تامین شود.

او افزود: برای این کار همه مسیرهای ممکن را طی کردیم و شروط لازمی که جمهوری اسلامی برای تامین امنیت و کرامت حجاج اعلام کرده بود را طرف عربستانی رسما پذیرفت و مکتوب کرد. الان نیز در سطح نظام بحث‌های امنیتی و کرامت حجاج در دستور کار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما طبق برنامه، کار ثبت‌نام از حجاج را انجام داده‌ایم و آموزش آغاز شده است. همه اقدامات لازم برای اجاره اماکن و کارهای مربوط به هواپیمایی‌ها و موارد دیگر آغاز شده است.

او با اعلام اینکه دهه اول مرداد از ۹ مرداد اولین اعزام حجاج  آغاز می‌شود، گفت: الان گروه‌های پشتیبانی و پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی‌های لازم حضور دارند.

صالحی امیری یادآور شد:  آنچه ما دنبال می‌کنیم اعزام حجاج به عربستان با همه تمهیدات لازم است، همه موارد را رصد می‌کنیم و اگر اتفاقی محتمل باشد در سطوح مختلف نظام مطرح می‌کنیم و تصمیم نهایی با مسئولان عالی نظام است. الان تصمیم نظام، اعزام حجاج مطابق برنامه از پیش تعیین شده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج باعزت و امنیت برای حجاج باشیم. مردم مطمئن باشند تامین امنیت و کرامت حجاج اولویت اول ما است و در این خصوص همه مسئولان نظام اتفاق نظر دارند. امیدواریم بتوانیم امسال با اعزام حجاج مسیر حج را برای مسلمانان بازکنیم.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین