کد خبر: ۹۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
فرمانده عملیات مشترک ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ضمن تبریک به نیروهای عراقی که در آزادی موصل شرکت داشته‌اند، گفت: هیچ جنگی شبیه جنگ موصل نیست و تنها می‌توان جنگ جهانی دوم را به آن شبیه کرد.
ناطقان: به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، برت مک‌گورک، فرستاده آمریکا در ائتلاف ضد داعش به خبرنگاران در بغداد گفت: جنگ موصل به ویژه در بخش غربی آن از سخت‌ترین جنگ‌هایی بوده که از زمان جنگ جهانی دوم شاهد آن بودیم.

با اینکه شکست داعش در موصل ضربه سختی برای این گروه محسوب می‌شود اما این پایان تهدید داعش نیست و احتمالا این گروه انفجارها و حملات غافلگیرکننده زیادی را انجام دهد.

در همین حال،  رابرت سوفجی، رئیس عملیات مشترک ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: اعلام پیروزی نهایی از سوی مقامات عراقی در موصل بسیار نزدیک است. من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که امروز یا فردا این اتفاق می‌افتد اما فکر می‌کنم بسیار زود این اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تروریست‌هایی که در موصل باقی مانده‌اند تا پای جان مقاومت می‌کنند هرچند که ناامید هم هستند. برخی از آن‌ها برای نفوذ به داخل غیرنظامیانی که از شهر فرار می‌کنند، تلاش کرده‌اند. برخی از آن‌ها ریششان را زده و پوشش خود را تغییر می‌دهند. برخی تظاهر به مرگ کرده و بعد از آن به محض نزدک شدن نیروهای عراقی خود را منفجر می‌کنند.

سوفجی گفت: دشمن بمب‌های دست‌سازی را در تمامی مناطق کار گذاشته است. نیروهای عراقی شایسته تقدیر هستند و باید به خود افتخار کنند. ما به نیروهای عراقی که در این جنگ بزرگ شرکت داشتند، تبریک می‌گوییم. هیچ ارتش جدیدی در زمان کنونی قادر نیست کاری را انجام دهد که نیروهای عراقی در موصل انجام دادند. تنها می‌توان جنگ جهانی دوم را به این جنگ تشبیه کرد.

سوفجی گفت: آزادی موصل واکنش شدید داعشی‌ها را به دنبال خواهد داشت و ما باید برای مرحله آتی آماده باشیم.

همچنین صباح النعمان، سخنگوی رسمی دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق اعلام کرد که نیروهایش با احتیاط به پیشروی می‌کنند چراکه همچنان تعدادی از داعشی‌ها در شهر هستند.

وی گفت: موصل آزاد شده محسوب می‌شود و آزادی رسمی موصل به زودی از سوی فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

به گفته منابع عراقی تروریست‌های داعش تلاش می‌کردند از طریق رود دجله از آخرین مقرهایشان در بخش قدیمی فرار کنند اما به دست نیروهای عراقی کشته شدند.

رسانه جنگ عراق نیز جمعه اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال بعد از ۲۰ روز درگیری در بخش قدیمی موصل مأموریت خود را در محور جنوبی شهر به پایان رساندند و توانستند باب الطوب و سوق الصاغه و خیابان النجفی را آزاد کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین