کد خبر: ۹۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
منابع آگاه به شبکه خبری المیادین اعلام کردند: براساس داده‌های سازمان اطلاعات عراق ۱۳ فرمانده داعشی در حملات روسیه به منطقه المیادین سوریه کشته شدند.
ناطقان: این منابع آگاه به المیادین گفتند، جنگنده‌های روسیه از طریق اتاق عملیات چهارجانبه که مقر آن در بغداد است و نیز به واسطه آمار سازمان اطلاعات عراق افراد مسلح داعش را در منطقه المیادین در داخل خاک سوریه هدف قرار دادند.

اتاق هماهنگی چهارجانبه شامل عراق، سوریه، ایران و روسیه می‌شود که برای هماهنگی در جهت مبارزه با تروریسم تشکیل شده است. در ماه مه میلادی درخواست "اتاق هماهنگی چهارجانبه" برای تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه مطرح شد.

در عین حال یک منبع به المیادین فاش کرد، مسئولان عراقی درباره افزایش هماهنگی میان بغداد، دمشق، تهران و مسکو به بحث و تبادل نظر پرداختند، مسئولان اتاق چهارجانبه بر تامین امنیت مرزهای عراق و سوریه و منع ایجاد هرگونه منطقه حائل در سوریه که مبدا آن عراق باشد، تمرکز کردند.

طبق گفته منابع اطلاعاتی عراق، حملات روسیه به المیادین سوریه منجر به کشته شدن ۱۳ فرمانده داعشی شد.

پس از آزادسازی موصل و شکست داعش، طبق اطلاعات به دست آمده، داعش "به دنبال فعالیت در سه کشور شمال آفریقاست".

منابع در ادامه تاکید کردند: ابوبکر بغدادی، رهبر گروه باقی‌مانده‌های داعش در جریان عملیات آزادسازی موصل دستور افزایش فعالیت‌ها در لیبی را از طریق فرماندهان داعش صادر کرد.

منابع همچنین افزودند که خطرناک‌ترین زن مسلح داعشی در بازداشت نیروهای امنیتی عراق است، در حالی که وی کارگاه کوچک تولید مواد سمی تاسیس کرده بود و قبل از بازداشتش قصد داشت عملیاتی با استفاده از مواد سمی در چهار منطقه در داخل بغداد انجام دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین