کد خبر: ۹۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
پس از نشست سران گروه بیست، رئیس جمهور آمریکا احتمالا هر چه بیشتر در موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، تجارت و نحوه تعامل با روسیه با چالش و انزوای جهانی مواجه خواهد شد.
ناطقان: به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که از نشست سران گروه بیست بازگشته است و روز یکشنبه در باشگاه گلف خود در ویرجینیا استراحت کرد، توانست چند میدان مین از خود بر جای بگذارد که مین‌های آن‌ها احتمالا در هفته‌ها و ماههای آینده منفجر می‌شوند. با انفجار مین‌های هر کدام از این میادین، آمریکا احتمالا به شکل فزاینده‌ای خود را در عرصه جهانی منزوی می‌بیند.

برخی از مواردی که آمریکا احتمالا در مورد آن‌ها با مشکل روبرو می‌شود عبارتند از:

- تغییرات آب و هوایی

آمریکا به اندازه هر زمان دیگری در مورد تغییرات آب و هوایی منزوی است. این موضوع باعث تعجب نیست زیرا ترامپ تن‌ها رهبری است که آمریکا را از توافق آب و هوایی پایس که ۱۷۵ کشور آن را امضاء کرده اند، خارج می‌کند. بیانیه نهایی نشست سران گروه بیست در هامبورگ آلمان نخستین نشانه رسمی در این باره بود که کسی آماده نیست از ترامپ حمایت کند. علاوه بر این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از تریبون گروه بیست استفاده کرد تا خواستار برگزاری یک نشست جهانی سران در زمینه آب و هوا در دوازدهم دسامبر شود. این دومین نشست از این نوع با هدف پیشبرد توافق آب و هوایی پاریس از طریق منابع مالی محلی و خصوصی در سراسر جهان است.

- تجارت

در حالی که یک منبع ارشد دولتی به ساندی تایمز لندن اعلام کرد، ترامپ به ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفته است «انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا شکوفا می‌شود»، فشار‌ها بر مِی برای عمل کردن به خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا و مذاکره سریع درباره یک توافق تجاری مطلوب با واشنگتن، شدت گرفته است.

همزمان، در حالی که نشست گروه بیست قرار بود برگزار شود، اتحادیه اروپا اعلام کرد بر اساس چارچوبی شبیه توافق تجاری با کانادا، درباره چنین توافقی با ژاپن گفتگو کرده است. در واقع، در حالی که ترامپ بی سر و صدا دست روی دست گذاشته است، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، تمهید جدیدش با اتحادیه اروپا را «الگویی برای قرن بیست و یکم» خواند.

آمریکا حتی نتوانسته است هیچ مذاکرات دو جانبه مهمی را درباره راهکارهای چنین تجارت آزادی با انگلیس یا ژاپن آغاز کند. این در حالی است ترامپ با صراحت و بطور مکرر از توافق‌های دو جانبه حمایت کرده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، اعلام کرد توافق سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و چین ممکن است چندان دور نباشد.

در واقع روز پیش از آغاز نشست سران گروه بیست، در مراسمی با حضور مرکل و رئیس جمهور چین، پکن قرار داد خرید ۱۴۰ فروند هواپیما از کنسرسیوم ایرباس را امضاء کرد. اکنون فرصت‌های شغلی در زمینه هوا فضا احتمالا در اختیار کارگران اروپایی قرار می‌گیرد.

- روسیه

پنجمین توافق آتش بس در جنوب سوریه در شش سال گذشته به اجرا در آمده است. با وجود این، آمریکا و روسیه هنوز در حال بررسی نحوه نظارت بر این آتش بس و نحوه اجرای آن هستند. علاوه بر این، هیچ نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که روسیه به دست برداشتن از حمایت از رژیم بشار اسد نزدیک‌تر شده است. همچنین نشانه‌ای نیز وجود ندارد که آمریکا به پیدا کردن مسیری برای پیشبرد منافعش نزدیک‌تر شده است.

سپس، توافقی در خصوص امنیت سایبری وجود دارد که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آن را اعلام کردند. این توافق درباره ایجاد یک واحد مشترک و تا حدودی بطور مبهم تعریف شده برای مقابله با استفاده از ابزارهای سایبری در هک کردن انتخابات است. سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو از ایالت فلوریدا با رد این توافق، آن را «مشارکت با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در مورد یک واحد سلاح‌های شیمیایی» خواند.

معلوم نیست چه مدت طول می‌کشد این وضعیت به مرحله انفجار برسد و احتمالا تا چه اندازه پوششی را در خصوص فریبکاری سایبری روسیه در بیشتر کشورهای جهان فراهم می‌سازد؟»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین