کد خبر: ۹۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
العبادی:
نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق آزادی موصل را عید بزرگ مردم عراق دانست و گفت: ملت عراق با وحدت ملی بر داعش پیروز شد.
ناطقان: نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح عراق، بیانیه پیروزی نهایی بر داعش در موصل را خواند و پرچم این کشور را به نشانه پیروزی بر زمین موصل کوبید.
«حیدر العبادی» در این مراسم که از شبکه های محلی این کشور به صورت مستقیم پخش می شد، از پیروزی نهایی بر داعش در موصل به عنوان 'عید بزرگ مردم عراق' یاد کرد.
وی گفت که بعد از سه سال جنگ با گروه تروریستی داعش، ملت عراق با وحدت ملی خود توانست بر این گروه تروریستی پیروز شود.
العبادی فرمانده کل قوای مسلح عراق که در میان فرماندهان ارشد عملیات مشترک آزادی موصل احاطه شده بود، اضافه کرد که عراق بعد از این پیروزی منسجم تر و متحد تر شده است.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که پیروزی امروز، پیروزی تاریخی بر وحشی گری، تروریسم و پایان دولت خرافه ای داعش است.
وی خاطر نشان ساخت که دولت خرافه ای داعش که سه سال قبل در موصل اعلام وجود کرد امروز با همکاری و مشارکت همه مردم عراق و قوای مسلح این کشور پایان یافته و به زباله دان تاریخ رفت.
وی شهدا و مجروحان جنگ با گروه تروریستی داعش را صاحبان اصلی این پیروزی بزرگ خواند و به خانواده های آنها به این مناسبت تبریک گفت.
وی همچنین از مرجعیت عالی عراق و در راس آن آیت الله سید علی سیستانی به خاطر فتوای تاریخی جهاد کفایی که سه سال قبل صادر کرد، تقدیر و تشکر کرد.
فرمانده کل قوای مسلح عراق گفت که عملیات آزادی موصل با برنامه ریزی و اجرای خود عراقی ها انجام شد و این رزمندگان عراقی بودند که در صحنه جنگ حضور داشتند و این پیروزی یک پیروزی خالص کاملا عراقی است.
حیدر العبادی در عین حال از همه کشورهایی که در این جنگ در کنار عراق ایستادند و در آموزش نیروهای مسلح عراق و حمایت لجستیک و پوشش هوایی نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد، بدون اینکه نام کشوری را بر زبان بیاورد.
وی تاکید کرد که بعد از پیروزی مسئولیت مهمی در خصوص بازسازی مناطق آزاد شده و پاکسازی آنها و بازگشت زندگی به مناطق آزاد شده بر عهده داریم.
وی گفت که بعد از این، باید عملیات اطلاعاتی نیروهای امنیتی بیشتر از گذشته شود تا به گروه های تروریستی اجازه ظهور مجدد داده نشود و ضروری است مردم عراق وحدت کلمه خود را حفظ کرد و عملیات بازسازی سریعا آغاز شود.
برچسب ها: العبادی ، داعش ، عراق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین