کد خبر: ۹۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
دادگاه بحرین روز دوشنبه فعال حقوقی این کشور را به اتهام انتشار "اخبار کذب" درباره بحرین به دو سال حبس محکوم کرد.
ناطقان: به نقل از رویترز، مجمع حقوق و دموکراسی بحرین اعلام کرد که نبیل رجب، فعال حقوقی بحرین به دلیل بازداشتش در بیمارستان وابسته به وزارت کشور بحرین از زمان وخامت اوضاع جسمانی‌اش در ماه آوریل نتوانست در دادگاه حضور داشته باشد.

نبیل رجب حدود یک سال پیش به اتهام " انتشار اخبار کذب" درباره بحرین بازداشت شد.

سید ودیعی، مدیر مرکز حقوق و دموکراسی بحرین خاطر نشان کرد: این حکم ناعادلانه درباره کسی که حقیقت را بازگو می‌کند نشان دهنده خشونت و بی‌رحمی دولت بحرین و جنایت‌های شنیع دولت است.

مقامات بحرین مدعی‌اند نبیل رجب در ژانویه ۲۰۱۵ در مصاحبه مطبوعاتی خود درباره زندانیان بحرین و طرز شکنجه دادن زندانیان سیاسی سخن گفته است.

نبیل رجب یک شخصیت مهم و برجسته در انتفاضه بحرین برای دموکراسی در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که بحرین با کمک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توانست آن را سرکوب کند.

در ۱۳ ژوئن سال گذشته میلادی پس از انتشار اظهارات منسوب به نبیل رجب بر صفحه توئیتر مبنی بر چگونگی شکنجه دادن نیروهای امنیتی در زندان‌های بحرین بازداشت شد.

وزارت خارجه آمریکا با اعلام این که حکم صادر شده علیه نبیل رجب باعث "ناامیدی" است خواستار آزادی وی شد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: ما همچنان نیروهای دولت بحرین را به پایبندی به تعهدات بین‌المللی و احترام گذاشتن به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی از جمله آزادی بیان تشویق می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین