کد خبر: ۹۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
عامل دستبرد به 300 خودرو در مشهد بالاخره شناسایی و دستگیر شد.
ناطقان: سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: از چند هفته قبل گزارش سرقت‌های سریالی وسایل داخل خودرو‌های سواری در مناطقی از شهر مشهد به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

 امیری مقدم افزود: با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای بررسی سریع این سرقت‌ها صادر و پلیس مشهد ماموریت یافت موضوع این سرقت‌ها را به طور ویژه پیگیری کند.


وی خاطر نشان کرد: ماموران دایره تجسس و گشت‌های نامحسوس کلانتری سیدی در اجرای این عملیات گسترده که تمامی تیم‌های گشتی فرماندهی انتظامی مشهد آن را دنبال می‌کردند به سرنخ‌هایی دست یافتند که مشخصات ظاهری یکی از عاملان سرقت‌ها را برای پلیس نمایان می‌ساخت.


فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران کلانتری سیدی مشهد در این عملیات ضربتی با هدایت سرهنگ بوستانی، فرمانده انتظامی مشهد و پس از چندین ساعت کنترل و مراقبت‌های پوششی توانستند متهم مورد نظر که همچون سایه‌ای در تاریکی حرکت می‌کرد در حال ارتکاب سرقت دستگیر کنند.


سردار امیری مقدم اظهار داشت: جوان ۲۳ ساله در تحقیقات اولیه پرونده اعتراف کرد به کریستال اعتیاد دارد و در پاتوق معتادان ولگرد سر می‌کند و در این مدت به خاطر تامین هزینه‌های مواد مخدر دست به سرقت وسایل داخل خودرو‌های سواری زده است.


فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: ماموران انتظامی به شواهد و ادله‌ای دست یافتند که حکایت از ۳۰۰ فقره سرقت توسط این سارق خیابانی دارد.این متهم دو همدست دیگر خود که در بعضی از سرقت‌ها او را همراهی می‌کردند را نیز به پلیس معرفی کرده که پلیس این دو جوان را نیز دستگیرکرد.


وی گفت: عاملان این سرقت‌های شبانه برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تحقیقات برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط متهمان ادامه دارد.


فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان به وقوع سرقت‌های خیابانی اشاره کرد و گفت: در ریشه یابی این سرقت‌ها در کنار عوامل متعددی که انگیزه و زمینه‌های ارتکاب سرقت برای سارقان هستند سهل انگاری شهروندان و بی توجهی آن‌ها به توصیه‌های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که شرایط وقوع سرقت را به راحتی فراهم می‌سازد.


سردار امیری مقدم گفت: شهروندان باید در انتخاب مکان پارک وسیله نقلیه دقت داشته باشند و کیف دستی، مدارک و وسایل خود را داخل خودرو جا نگذارند تا از وقوع چنین سرقت‌هایی در حد قابل ملاحظه‌ای پیشگیری به عمل آید.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین