کد خبر: ۹۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
موگرینی:
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در کنفرانس خبری با وزیر امور خارجه روسیه در بروکسل ، بار دیگر از توافق هسته ای (برجام) دفاع و بر ضرورت ادامه اجرای کامل آن توسط تمام طرف ها از جمله آمریکا تاکید کرد.
ناطقان: موگرینی پس از دیدار و گفت وگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در بروکسل در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: من با اعداد و ارقام تجارت و سرمایه گذاری سخن می گویم؛ پس از برجام مبادلات تجاری ما با ایران افزایش یافته و این روند ادامه خواهد یافت.



وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا در دفاع از برجام متحد است، افزود: اروپا در اجرای کامل برجام و تعامل با ایران، منافع امنیتی دارد. ما همچنین برای طرف اروپایی منافع اقتصادی متصور هستیم.

موگرینی افزود: تضمین خواهیم کرد که تعامل با ایران ادامه خواهد یافت و برجام بطور کامل و توسط همه طرفها از جمله بخش های هسته ای و بخش های مربوط به لغو تحریم ها در برجام اجرا خواهد شد.

موگرینی تاکید کرد: می دانیم که آمریکا در حال مرور سیاست خود است و به آن احترام می گذاریم اما برجام متعلق به یک کشور نیست، متعلق به جامعه بین المللی و مورد تایید شورای امنیت است و مسئولیت داریم اجرای کامل آن توسط همه طرف ها را تضمین کنیم.

موگرینی عصر سه شنبه در دیدار و گفت وگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائلی از جمله سوریه گفت و گو کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین